پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مونته‌نگرو

  • 15 خرداد 1396 - 10:00
پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مونته‌نگرو

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه، با نتیجه دو بر یک مقابل مونته‌نگرو به برتری رسید.

ملی‌پوشان ایران پس از حضور در اردوی اتریش، راهی مونته‌نگرو شدند. ورزشگاه «پود گوریکوم» در پودگوریتسا پایتخت این کشور، محل برگزاری این بازی بود.

ایران سه سال قبل پیش از جام جهانی، با همین تیم به تساوی بدون گل رسید. مونته‌نگرو در مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی گرفته‌ و موفق شده دانمارک را در کپنهاگ شکست دهد.

استفان یووتیچ از سویا ستاره این تیم با ۱۹ گل ملی بود که با گشودن دروازه ایران، آمار خود را به بیست گل افزایش داد.

طبق اظهارات کی‌روش در نشست خبری قبل از بازی، شباهت بازی مونته‌نگرو با ازبکستان از دلایل برگزاری این مسابقه بود.

دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان ۲۲ خرداد در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود و ایران در صورت برتری، برای دومین دوره متوالی راهی جام جهانی خواهد شد.

در ترکیب تیم ملی ایران علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، سعید آقایی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی (عزت پورقاز) احسان حاج‌صفی (علی کریمی) اشکان دژاگه (رضا قوچان‌نژاد) مهدی ترابی، کریم انصاری‌فرد (میلاد محمدی) و سردار آزمون (احسان پهلوان) به میدان رفتند.

ایران ده دقیقه پایانی را به خاطر اخراج مرتضی پورعلی گنجی با یک یار کمتر بازی کرد.

در دهمین دقیقه سردار آزمون پس از هشت ماه، مجدداً برای تیم ملی ایران گل زد. ارسال بلند سعید آقایی، ضربه سر رضاییان و حرکات هنرمندانه مهدی ترابی روی این گل موثر بود.

پس از گل آزمون، مونته‌نگرو توپ و میدان را در اختیار گرفت و در چند نوبت، درخشش بیرانوند مانع از فروپاشی دروازه شد اما سرانجام در همان نیمه نخست، میزبان توسط یووتیچ به گل تساوی رسید.

شوت سنگین سعید عزت‌اللهی از روی ضربه ایستگاه، همچنین ضربه سر آزمون که به تیر دروازه خورد از مهم‌ترین موقعیت‌های ایران در نیمه نخست بود. مونته‌نگرو هم موقعیت‌هایی داشت که از دست داد.

در نیمه دوم، ارسال کریمی و مجدداً ضربه سر رامین رضاییان به سردار آزمون رسید تا برای دومین بار گل بزند. این هجدهمین گل ملی مهاجم جوان تیم ملی ایران است.

بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا تیم اول آسیا در رنکینگ فیفا، بر جمع امتیازات خود برای رتبه‌بندی ماه آینده بیافزاید.

میدان دادن به احسان پهلوان و سعید آقایی که اولین بازی ملی‌شان را برگزار کردند، از نکات برجسته این مسابقه بود. هر دو نیز آزمایش موفقی پس دادند.

کی‌روش به هفده بازیکن در این مسابقه میدان داد و با این وجود، باز هم فرصت به بازیکنانی نظیر علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، مسعود شجاعی، وحید امیری و سیدجلال حسینی نرسید.

موضوعی که نشان می‌دهد سرمربی تیم ملی ایران موفق شده است تقریباً دو تیم ملی هم‌تراز را شکل بدهد. به نحوی که مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها، لطمه‌ای به ساختار تیم ملی ایران نمی‌زند.

دیدگاه