تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

شکست سنگین استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

  • 09 خرداد 1396 - 10:01
شکست سنگین استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال استقلال با شکست سنگین شش بر یک مقابل العین امارات، از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.

بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال رقم خورده بود اما در بازی برگشت، العین با ارائه نمایشی برتر توانست گام به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بگذارد.

استقلال که از وجود چند بازیکن اصلی‌اش بی‌بهره بود، از ابتدا آماج حملات سنگین العین و ستارگانش قرار گرفت. خصوصاً عمر عبدالرحمان مرد سال آسیا که در پایان بازی به عنوان برترین بازیکن زمین معرفی شد.

پیشتر شکست پنج بر صفر شاهین اهواز مقابل الرشید عراق، سنگین‌ترین باخت نمایندگان ایران در رقابت‌های باشگاهی آسیا قلمداد می‌شد.

در حالی که درخشش رحمتی و یک بار هم تیر دروازه مانع از گل خوردن استقلال شده بود، مقاومت این تیم فقط ۲۷ دقیقه دوام آورد و شوت کایو لوکاس فرناندز، میزبان را پیش انداخت.

شش دقیقه بعد، این بازیکن برزیلی توانست با اشتباه غفوری، دومین گل العین را وارد دروازه رحمتی کند. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمه دوم اشتباه پادووانی باعث شد عمر عبدالرحمان گل سوم را بزند. سپس پای “لی میونگ جو” بازیکن کره‌ای العین هم به گل باز شد و تیمش را چهار بر صفر پیش انداخت.

شوت عمر عبدالرحمان در شصتمین دقیقه باعث شد گل پنجم میزبان به ثمر برسد. ناصر الشمرانی بازیکن عربستانی العین، زننده ششمین گل تیمش بود.

بازیکنان العین بارها در امتداد مسابقه توانستند با سنگربان استقلال در موقعیت تک به تک قرار بگیرند.

آخرین گل مسابقه را نماینده ایران به ثمر رساند. در دقیقه ۸۳ کاوه رضایی با ضربه ایستگاهی توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، لئاندرو پادووانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری (مجتبی حق‌دوست) فرشید باقری (جابر انصاری) مجید حسینی، هرائر مگویان، علی قربانی (محسن کریمی) خسرو حیدری و کاوه رضایی به میدان رفتند.

علیرضا منصوریان در نشست خبری گفت: در بدترین شرایط نفری برابر العین قرار گرفتیم و‌ای کاش از میان چهار هافبک غایب، حداقل دو بازیکن را داشتیم. به نمایندگی از همه بازیکنان از هواداران معذرت خواهی می‌کنم. عملکرد ما بسیار بد بود.

سرمربی استقلال در ادامه گفت: «تلاش ما این است سال آینده با اضافه کردن چند بازیکن بین‌المللی تیم را تقویت کنیم. عمر عبدالرحمان برای العین یک نعمت است و مراقبت از او سخت است.»

نتیجه این مسابقه، بازتابی گسترده‌ در شبکه‌های اجتماعی داشت و در مواردی، متاثر از انتخابات ریاست جمهوری بود.

فرشاد مهدی‌پور مدیر مسئول روزنامه صبح نو در حساب کاربری خود در شبکه توییتر نوشت: این همان تیمی است که حامی روحانی بود.

اظهار نظر آقای مهدی‌پور که خود را “دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی” معرفی کرده با انتقادات گسترده علاقمندان فوتبال مواجه شد.

قلهکی دبیر سیاسی روزنامه افکار نیز در توییتر با نام بردن از علیرضا منصوریان نوشت افرادی که رفت و آمدشان با دولت روحانی زیاد است، اهل عقب نشینی یک طرفه با خارجی‌ها هستند.

کانال‌های تلگرامی فارس نیوز و رجانیوز هم در خصوص حمایت سرمربی و بازیکنان استقلال از حسن روحانی، پست‌های طعنه‌آمیزی منتشر کردند.

امروز در چارچوب همین رقابت‌ها پرسپولیس در قطر به مصاف لخویا می‌رود. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

دیدگاه