تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

فوتبال ساحلی ایران به فینال جام جهانی نرسید

  • 17 اردیبهشت 1396 - 8:32
فوتبال ساحلی ایران به فینال جام جهانی نرسید

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست در ضربات پنالتی مقابل تاهیتی، از راهیابی به فینال جام جهانی ۲۰۱۷ بازماند.

ایران برای دومین دوره متوالی مقابل تاهیتی شکست خورد. مرحله یک چهارم نهایی در جام جهانی پرتغال و این بار، مرحله نیمه نهایی در جام جهانی باهاما.

فوتبال ساحلی ایران که با شکست سوئیس به جمع چهار تیم برتر رسیده بود، مقابل تاهیتی در ضربات پنالتی شکست خورد.

این مسابقه نیز مانند دیدار با سوئیس، در وقت قانونی با تساوی به پایان رسید. سیدعلی ناظم گل ایران را به ثمر رساند و پاتریک تپا توانست نتیجه را برابر کند.

در ضربات پنالتی، دو تیم پر اشتباه ظاهر شدند و با درخشش دروازه‌بان‌ها مجموعاً هفت ضربه را از دست دادند.

از شش ضربه ایران فقط ضربات اول و دوم به تور رسید که ناظم و مختاری نواختند. چهار ضربه بعدی توسط اکبری، احمدزاده، کیانی و بهزادپور راهی به چارچوب نیافت.

جاناتان توروهیا ملقب به جو، دروازه‌بان و ستاره تاهیتی در این دوره از رقابت‌هاست که نقش چشمگیری در فینالیست شدن تیمش داشت.

تاهیتی در فینال با تیم قدرتمند برزیل روبرو خواهد شد که در نیمه نهایی از سد ایتالیا گذشت.

برزیل غیر از یک دوره، در تمام ادوار جام جهانی فوتبال ساحلی به قهرمانی رسیده است.

تیم ایران در دور گروهی، بازی افتتاحیه را مقابل مکزیک برگزار کرد و به برتری سه بر دو رسید. پیمان حسینی دروازه‌بان ایران، اولین گل جام را به ثمر رساند.

ایران در دومین دیدار، با نتیجه پنج بر چهار مغلوب ایتالیا شد. این دو تیم با نتایج خوبی که گرفتند تا نیمه نهایی پیش رفتند و حالا مجدداً باید برای کسب مدال برنز، مقابل هم بایستند.

آخرین بازی ایران در مرحله گروهی مقابل نیجریه برگزار شد. تساوی چهار بر چهار در وقت قانونی و پیروزی ایران در ضربات پنالتی که حکم به صعود شاگردان میرشمسی و حذف نیجریه داد.

به این ترتیب، سه بازی آخر ایران که در برابر تیم‌های نیجریه، سوئیس و تاهیتی برگزار شد در وقت قانونی به تساوی رسید.

ایتالیا با شکست ۸ بر ۴ مقابل برزیل، رقیب ایران در دیدار رده‌بندی شد. لاجوردی‌ها با حذف سنگال نماینده آفریقا به نیمه نهایی راه یافتند.

گابریله گوری آقای گل رقابت‌هاست و در مرحله گروهی هم دو گل به ایران زد. داریو راماکیوتی، فرانسیسکو کوروسینیتی و ماتئو ماروچی دیگر بازیکنان شاخص ایتالیا هستند.

سیمونه دل مستره هم دروازه‌بان اصلی تیم ملی فوتبال ساحلی ایتالیاست نمایش درخشانی در این دوره از رقابت‌ها ارائه کرده است.

فدراسیون جهانی فوتبال در صفحات رسمی خود در توییتر و اینستاگرام، راهیابی تیم ملی ایران به مرحله نیمه نهایی جام جهانی را تبریک گفت. این نخستین دوره است که فوتبال ساحلی ایران به جمع چهار تیم برتر دنیا می‌رسد.

ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با پیروزی مقابل امارات ضمن کسب عنوان قهرمانی، جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.

از جمع نمایندگان آسیا، امارات در گروه سوم مغلوب پرتغال شد و نتوانست راهی دور بعد شود. ژاپن هم با برزیل و تاهیتی هم گروه بود که در برابر هر دو تیم شکست خورد.

دیدگاه