زنان برتر فارس در گرایش قدرتی بدنسازی مشخص شدند

  • 07 دی 1400 - 15:12
زنان برتر فارس در گرایش قدرتی بدنسازی مشخص شدند

پیکارهای ددلیفت (کشیدن وزنه هالتر) زنان فارس با تعیین تیم های برتر در شیراز پایان یافت.

نایب رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام فارس دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در این رقابت ها ۱۵۰ ورزشکار از شهرستان فارس در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ورزشگاه حجاب شیراز با هم پیکار کردند.

فرزانه کریمی اضافه کرد: در رده سنی بزرگسالان تیم هیات شیراز بر سکوی نخست ایستاد، باشگاه زاگرس زرقان و  لارستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی ادامه داد: همچنین در رده سنی جوانان نیز لارستان  عنوان نخست کسب کرد، باشگاه المپیا  زرقان نایب قهرمان شد و باشگاه ارضی از بیضا هم بر سکوی سوم ایستاد.

نایب رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام فارس گفت: در بخش انفرادی و در رده سنی بزرگسالان که در وزن های مختلف بر گزار شد نیز لیلا حاجتی از شیراز، سحر شهر سبز از شیراز، افسانه قلج از زرقان، آرزو فتحی فرد از شیراز،  سمیه قاسمی از شیراز و مریم نوروزی از شیراز، مقام نخست کسب کردند.

همچنین در رده سنی جوانان هم محدثه جاودان از لامرد، فاطمه شیر دم از لارستان ، زهرا بابایی از مُهر، سحررضایی از لارستان،  نیلوفر رئیسیان از بوانات، نیایش ارشید نیا از بوانات، ریحانه جمالی از لارستان و ناصری از لارستان، به مدال طلا دست یافتند.

  در رده سنی نوجوانان هم نگار وطن خواه از بیضا، مونا دوکوهکی از زرقان، سید الهه حسینی از شیراز، فرشته رمضانی از بیضا ،فاطمه ناصری از زرقان، پربانوشادی از فراشبند، کیمیا زحمتکش از نی ریز، نرگس مرادی و ایدا باقری هم  ازبخش خشت کازرون بر سکوی قهرمانی ایستادند.

به گزارش ایرنا، ددلیفت  یکی از تمرینات با وزنه است که در آن یک هالتر که با صفحه های فلزی سنگین از زمین برداشته شده و تا جلوی ران بالا آورده و سپس به سمت زمین برگردانده می شود.

ددلیفت از پایه ای ترین حرکات بدنسازی است و در کنار اسکات و پرس سینه بخشی از مسابقات وزنه برداری قدرتی است.

دیدگاه