گرفتار شدن یک تیم ۷ نفره کوهنوردی شیرازی در کوه دنا

  • 22 آبان 1400 - 13:12
گرفتار شدن یک تیم ۷ نفره کوهنوردی شیرازی در کوه دنا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از گرفتار شدن یک تیم ۷ نفره کوهنوردی شیرازی در کوه دنا خبر داد.

سید امان الله جهان‌بین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در حین صعود به ارتفاعات دنا جهت نجات جان تیم کوهنوردی گرفتار شده در برف و کولاک هستند 

وی اظهار کرد: طی تماس تلفنی با شماره ۱۱۲ کشیک امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گرفتار شدن ۷ نفر کوهنورد اهل استان فارس در ارتفاعات قله دنا بلافاصله اولین تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا به طرف محل گرفتار شدن کوهنوردان حرکت کرده و در حین صعود به ارتفاعات قله دنا می‌باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی ارتباط برقرار شده از طریق پیامک و تماس تلفنی توسط فرمانده تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا با اعضای گروه کوهنوردی گرفتار شده دربخشی از ارتفاعات دنا به نام کل خرمن و همچنین ارتباط با رئیس هیئت کوهنوردی استان فارس خوشبختانه هر ۷ نفر کوهنورد در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و در حال اجرای کمپینگ و برپایی چادر در همان منطقه جهت شب مانی تا رسیدن تیم امداد و نجات هلال احمر می باشند.

جهان‌بین تصریح کرد: اولین تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا در حال حاضر در ارتفاعات منطقه تنگ نول در حین صعودبه محل «کل خرمن» می باشند.

جهان بین ادامه داد: تیم دوم امداد نجات کوهستان نیز به جهت پشتیبانی در پایگاه امدادونجات کوهستان شهرستان دنا مستقر شده است و آماده انجام عملیات می باشد تا با تمام توان و به سرعت عملیات امداد نجات به حول و قوه الهی به پایان رسد. 

وی بیان کرد:  ارتفاع منطقه ای که این تیم به دلیل برف وکولاک در آن گرفتارشده است نزدیک به ۴۰۰۰ متر است.

همچنین صدیقه رضایی، رئیس هیات کوهنوردی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیمی که دچار حادثه شده اند هفت نفر از شیراز هستند و که بدون کسب مجوز صعود از هیئت کوهنوردی و با نادیده گرفتن ناپایداری شرایط جوی با وجود هشدارهای هواشناسی، عازم منطقه ” کِل خرمن ” شده اند و متاسفانه یکی از اعضای تیم دچار آسیب شکستگی شده است.

وی افزود: مطابق آنچه مشهود است و طی تماسی که با ریاست هلال احمر شهرستان دنا داشتیم اعلام کردند امکان اعزام بالگرد در این شرایط جوی ‌وجود ندارد.

رضایی بیان کرد: اعزام تیم نیز در این ساعت روز غیرمنطقی‌ و پرمخاطره است و عملیات امدادرسانی فردا انجام خواهد گرفت.  

دیدگاه