نماینده فارس قهرمان شطرنج آسیا شد

  • 22 آبان 1400 - 12:11
نماینده فارس قهرمان شطرنج آسیا شد

رئیس هیئت شطرنج استان فارس از قهرمانی تیم پیرامید در رقابت‌های شطرنج آسیا که به میزبانی ایران برگزار شد، خبر داد.

مازیار صالحی به ایسنا گفت: استان فارس با دو تیم پیرامید متشکل از چند استاد بزرگ و همچنین نوجوانان هیئت شطرنج فارس، که متشکل از نوجوانان آتیه دار بود، در این رقابت ها شرکت داشت.

صالحی گفت: این مسابقات به روش سوییسی و در ۹ دور برگزار شد و در پایان تیم پیرامید فارس توانست با غلبه بر حریفان قدرتمندی چون بنگلادش و سنگاپور، عنوان نخست رقابت ها را از آن خود کند.

رئیس هیئت شطرنج فارس گفت: در این رقابتها، تیمهای پلیس بنگلادش و مرکز شطرنج سنگاپور  به ترتیب دوم و سوم شدند.

صالحی گفت: تیم پیرامید متشکل از اساتید بزرگ آقایان امیررضا پوررمضانعلی و مسعود مصدق پور، استاد بین المللی بردیا دانشور، اساتید فیده آقایان آرش داغلی، آبتین عطاخان و علی راستبد و آقای ماهان بانشی و همچنین استاد فیده بانوان خانم طناز ازلی و خانم ها پرنیان قمی و ریحانه حاجات نیا بود.

او اضافه کرد: داوران بین المللی خانم خاطره عزیزی و آقای آروین ابریشمی و همچنین داور فیده خانم سهیلا حریرپوش در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند.

صالحی همچنین گفت: تیم نوجوانان فارس را آنیتا پرویزی، پرهام شریفی، علی کوهپیما، امیر حسین خیر، سینا نوشین، علیرضا دهقانی، ماهان صالحی، دریا آزاد و آذین فرهنگیان، تشکیل می‌داد.

به گزارش ایسنا، رقابت های جام هیبرید (آنلاین -حضوری) باشگاه های شطرنج آسیا از تاریخ ۱۱ تا ۲۰ آبان ماه به میزبانی ایران برگزار شد. در این دوره از مسابقات ۱۴ تیم و ۱۲۶ بازیکن از ۸ کشور اسیایی حضور داشتند.

دیدگاه