قهرمان کشتی جهان در سپیدان مورد تقدیر قرار گرفت

  • 01 آبان 1400 - 13:10
قهرمان کشتی جهان در سپیدان مورد تقدیر قرار گرفت

طی آیینی که در شهرستان  سپیدان استان فارس بر گزار شد از میثم دلخانی قهرمان کشتی فرنگی جهان در وزن ۶۳ کیلو گرم تقدیر شد.

به گزارش ایرنا  در این آیین که جمعه با حضور مسئولان، امام جمعه و مردم شهرستان سپیدان برگزارشد با حلقه های گل و هدایا از قهرمان کشتی جهان تجلیل شد.

دلخانی در سال ۱۳۷۵ در روستای دلخان از توابع شهرستان سپیدان به دنیا آمد، کشتی را در نوجوانی آغاز کرد و خیلی زود پله های ترقی را با حضور در تیم های ملی نوجوانان و جوانان طی کرد و نشان داد که آینده خوبی دارد تا اینکه به مدال طلای جهان دست یافت. 

دلخانی چگونه طلای جهان گرفت

میثم دلخانی که در وزن ۶۳ کیلوگرم مسابقات جهانی  ۲۰۲۱ نروژ  به روی تشک رفته بود، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر دنیز منیکسه از آلمان را با اقتدار مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

این کشتی گیر جوان شیرازی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین رفت و به نتیجه سه بر سه دست یافت و با توجه به اینکه آخرین امتیاز را دلخانی گرفته بود این کشتی را هم به سود خود تمام کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

دلخانی که عزم خود را جزم کرده بود تا به فینال راه یابد در مرحله نیمه نهایی به دیدار طاله ممدوف از جمهوری آذربایجان رفت و کشتی بسیار زیبایی را به نمایش گذاشت.

دلخانی برابر حریفش با اجرای ۲ فن سالتو بار انداز و یک خاک در کمتر یک دقیقه دست به کار بزرگی زد و طاله ممدوف آذربایجانی را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و برای نشان طلا خط و نشان کشید.  

سرانجام این کشتی گیر شیرازی  در فینال این رقابت ها لِری آبولادزه دارنده نشان برنز اروپا  از گرجستان را با نتیجه  ۵ بر ۴  از پیش رو برداشت و نشان طلا ی ارزشمند جهان را بر گردن آویخت. 

افتخار های دلخانی

میثم دلخانی که ۲۴ سال سن دارد، تاکنون مدال طلای امیدهای جهان و آسیا را در سال ۲۰۱۹، مدال برنز جوانان جهان (۲۰۱۶) نشان برنز جوانان آسیا (۲۰۱۵) و مدال برنز نوجوانان آسیا ، نشان برنز و نقره بزرگسالان اسیا در کارنامه دارد.

استان فارس با چهار کشتی گیر بیشترین سهمیه در مسابقات جهانی نروژ داشت.

محمدرضا گرایی و میثم دلخانی نشان طلا گرفتند ، محمد علی گرایی نشان برنز گرفت و محمدرضا مختاری هم در نخستین حضور جهانی خود به مقام پنجم دست یافت.

دیدگاه