کشتی‌گیر شیرازی سومین مدال برنز جهانی را بر گردن آویخت

  • 17 مهر 1400 - 13:19
کشتی‌گیر شیرازی سومین مدال برنز جهانی را بر گردن آویخت

محمد علی گرایی کشتی گیر شیرازی  و کاپیتان تیم ملی ایران در دیدار رده بندی پیکارهای کشتی فرنگی جهانی ۲۰۲۱ نروژ از سد کشتی گیر مجارستانی گذشت و سومین مدال برنز جهانی را بر گردن آویخت.  

به گزارش ایرنا محمد علی گرایی شامگاه جمعه برای کسب مدال برنز به مصاف تاماس لوای مجارستانی رفت و در کشتی بسیار زیبا و جذاب و با اجرای ۲ فن سالتو بارانداز با نتیجه ۹ بر صفر حریفش را مغلوب کرد و نشان ارزشمند برنز جهان را برای استان فارس و کشورمان به ارمغان آورد.   

گرایی چگونه نشان برنز وزن ۷۷ کیلو گرم گرفت 

 محمد علی که در وزن ۷۷ کیلو گرم به روی تشک رفته بود در دور اول با نتیجه ۶ بر یک آیک مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان را مغلوب کرد و به دور دوم رفت.

گرایی در دور دوم  هم   گلا بولکوادزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان را نیز با نتیجه ۶ بر یک شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد اما در این مرحله مقابل رومن ولاسوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه  با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، گرایی به گروه بازنده‌ها رفت.

کاپیتان تیم ملی  در جدول شانس مجدد تمرلان شادوکایف از قزاقستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد تا برای کسب مدال برنز  به مصاف تاماس لوای از مجارستان برود.

او دردیدار رده بندی  حریف مجاری خود را با اقتدار  و با نتیجه ۹ بر صفر از پیش رو بر داشت و به نشان برنز جهانی نروژ دست یافت.  

افتخارات گرایی 

 محمد علی نیز  سه برنز قهرمانی جهان در سال های ۲۰۱۷ پاریس و ۲۰۱۹ نورسلطان قزاقستان  و ۲۰۲۱ نروژ ، طلای بازی‌های آسیایی ، یک برنز و ۲ نقره قهرمانی آسیا و  طلای بازی‌های داخل سالن آسیا  را درکارنامه دارد.

محمدرضا مختاری پنجم شد 

اما محمد رضا مختاری دیگر کشتی گیر شیرازی  شامگاه جمعه برای کسب مدال برنز به مصاف حریفش  کریستوپاس سلیوا از لیتوانی رفت  و با نتیجه ۱۰ بر یک شکست خورد و دستش از مدال  در نخستین حضورش در رقابت های جهانی نشان کوتاه ماند و به مقام پنجم بسنده کرد.

این کشتی گیر جوان شیرازی که مدال طلای نوجوانان جهان را در کارنامه دارد در این رقابت ها  در این رقابت مختاری در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر کریستوف بورگر از اتریش را از پیش رو برداشت  و در دور دوم هم  جی یول لی از کره‌جنوبی را با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد و در مرحله یک چهارم هم با نتیجه  ۹ بر صفر، اولوو غنی‌زاده از جمهوری آذربایجان را شکست داد و به نیمه‌نهایی راه یافت.

اما این کشتی گیر شایسته شیرازی در مرحله نیمه نهایی   به مصاف مالخاز آمویان دارنده مدال نقره اروپا از ارمنستان رفت وبا نتیجه  ۱۰ بر ۶  شکست خورد و به مرحله رده بندی  صعود کرد .

مختاری تاکنون نیز نشان طلای جام بین المللی ترکیه ،  مدال طلای جام بین المللی تختی در شیراز ، مدال نقره و  طلای نوجوانان جهان و  مقام پنجم جهانی بزرگسالان ۲۰۲۱ نروژ  را کسب کرده است.

همچنین میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلو گرم  و محمد رضا گرایی  در وزن ۶۷ کیلو گرم  دیگر کشتی گیران شیرازی شرکت کننده در مسابقات جهانی نروژ ،شنبه ۱۷ مهرماه به مصاف حریفان می روند.

 سجاد عباس‌پور، مهرداد مردانی، میثم دلخانی،محمدرضا گرایی، محمدرضا مختاری،  محمدعلی گرایی، پژمان پشتام و رامین طاهری نفرات ۱۰ وزن تیم ملی ایران را در مسابقات جهانی تشکیل می دهند.
 محمد بنا به عنوان سرمربی، بهروز حضرتی‌پور، رسول جزینی، لقمان رضایی، عادل بالی‌تبار، رحیم گیوی از شیراز به عنوان مربیان تیم ایران را همراهی می‌کنند.

این رقابت ها پانزدهم مهرماه آغاز و ۱۸ همین ماه با تعیین تیم های برتر جهان در نروژ پایان می یابد.

دیدگاه