فرنگی کار شیرازی راهی مرحله نیمه نهایی کشتی جهانی نروژ شد

  • 16 مهر 1400 - 13:44
فرنگی کار شیرازی راهی مرحله نیمه نهایی کشتی جهانی نروژ شد

محمدرضا مختاری کشتی گیرشیرازی با پشت سر گذاشتن حریفان گامی محکم برای کسب مدال در پیکارهای جهانی کشتی فرنگی که در شهر اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، برداشت، هرچند محمد علی گرایی از رسیدن به این مرحله بازماند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مختاری که در وزن ۷۲ کیلوگرم به روی تشک رفت چهره پر فروغی را از خود به نمایش گذاشت و نشان داد انگیزه زیادی برای قرار گرفتن بر سکوی جهانی دارد، رقابت هایی که برای نخستین بار است که تجربه می کند.

سالتو بارانداز چهار امتیازی

مختاری در دور اول به مصاف کریستوف بورگر از اتریش رفت، او نخستین خاک را از حریف گرفت تا صاحب یک امتیازشود  و بورگر را به خاک نشاند و با اجرای فن زیبای سالتو بارانداز حریفش را به پل برد و چهار امتیاز دیگر گرفت تا با نتیجه پنج بر صفر وقت اول را به سود خود تمام کند.

مختاری در وقت هم با اقتدار شروع کرد و حریف خود از بالا به پُل برد و چهار امتیاز گرفت و در حالی که دقایقی تا پایان مسابقه باقی مانده بود  ۹ امتیازی  شد  تا کار حریفش را یک سره و به مرحله دوم صعود کند.

 برتری در کمتر از یک دقیقه  

اما اوج گرفتن  مختاری در مرحله دوم بود و جی یول لی کشتی گیر  کره جنوبی  را در کمتراز یک دقیقه با اجرای فن های سالتو باراندز شکست داد.

این کشتی گیر جوان شیرازی در نهایت حریف کره ای را با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست  داد و با شایستگی به مرحله یک چهارم صعود کرد.

مختاری در این مرحله هم شایستگی خود را نشان داد و با حمله به اولوو غنی زاده از جمهوری آذربایجان کشتی را آغاز کرد و حریف  را خاک کرد تا سه امتیاز پیش بیفتند  و با یک بارانداز  ۲ امتیاز  دیگر گرفت و فاصله خود را به پنج رساند.  

 باز هم سالتو بارانداز

مختاری که در ادامه کشتی با حریف آذربایجانی را به خوبی در کنترل داشت، بار دیگر به سراغ فن سالتو بارانداز که تبحر زیادی روی اجرای آن دارد، رفت و موفق شد چهار امتیاز دیگر بگیرد و با ۹ امتیاز حریفش را شکست داد و با اقتدار راهی مرحله نیمه نهایی شد.

این کشتی گیر شیرازی در مرحله نیمه نهایی به مصاف مالخاز آمویان دارنده مدال نقره اروپا از ارمنستان می‌رود و در صورت برتری به فینال راه می یابد و در صورت تحقق این امر برای کسب مدال طلا باید با برنده چنگیز ارسلان از ترکیه و سرگئی کوتوزوف از روسیه برود.

محمد علی گرایی مغلوب قهرمان ۲ دوره المپیک شد

اما محمدعلی گرایی دیگر کشتی شیرازی که برای جبران ناکامی درالمپیک ۲۰۲۰ توکیو گام به مسابقات جهانی نروژ گذاشته بود در وزن ۷۷ کیلو گرم ۲ مبارزه خود را با اقتدار پشت سر گذاشت.

گرایی در دور اول با نتیجه ۶ بر یک، آیک مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان را مغلوب کرد و به مرحله دوم رفت.

 کاپیتان شیرازی تیم ملی در دور هم  نیز  گلا بولکوادزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان را نیز با نتیجه ۶ بر یک شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

گرایی در مرحله  یک چهارم نهایی با بدشانسی مقابل رومن ولاسوف قهرمان جهان  و ۲ دوره المپیک از روسیه  قرار گرفت.

این کشتی گیر شیرازی در نهایت با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب رومن ولاسف کشتی گیر آماده و سرحال روسی شد و باید منتتظر بماند در صورتی که ولاسف به  فینال راه یابد، گرایی این شانس را دارد  در گروه بازنده ها برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

رومن ولاسوف در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف تاماش لوای از مجارستان برود.

همچنین محمدرضا گرایی قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو در وزن ۶۷ کیلوگرم و میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلو گرم دیگر کشتی گیران شیرازی جمعه شانزدهم مهرماه به مصاف رقیبان می روند.

رقابت های کشتی فرنگی قهرمان جهانی از پنجشنبه ۱۵ مهرماه در اسلو پایتخت نروژ آغاز شد.

 سجاد عباس‌پور، مهرداد مردانی، میثم دلخانی،محمدرضا گرایی، محمدرضا مختاری،  محمدعلی گرایی، پژمان پشتام و رامین طاهری نفرات ۱۰ وزن تیم ملی ایران را در مسابقات جهانی تشکیل می دهند.
 محمد بنا به عنوان سرمربی، بهروز حضرتی‌پور، رسول جزینی، لقمان رضایی، عادل بالی‌تبار، رحیم گیوی از شیراز به عنوان مربیان تیم ایران را همراهی می‌کنند.

این رقابت ها با تعیین تیم های برتر جهان ۱۸ مهرماه در نروژ پایان می یابد.

دیدگاه