کشتی گیر شیرازی فینالیست پیکارهای جهانی روسیه شد

  • 30 مرداد 1400 - 10:03
کشتی گیر شیرازی فینالیست پیکارهای جهانی روسیه شد

امیر رضا ده بزرگی کشتی گیر شیرازی در  رقابت های کشتی فرنگی جوانان جهان که در شهر اوفا روسیه  درحال برگزاری است حریفان را از سر برداشت و برای کسب نشان طلا راهی فینال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ده بزرگی  که روز جمعه در وزن  ۵۵ کلو گرم به روی تشک رفت پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه پنج بر چهار  المیر علی یف از آذربایجان  راشکست داد و راهی مرحله  یک چهارم نهایی شد.

این کشتی گیر شیرازی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدم اوزون از ترکیه قرار گرفت و با نتیجه هشت بر صفر حریفش را ضربه فنی کرد و با اقتدار به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

اما این پایان کار نبود زیرا ده بزرگی عزم خود را جزم  کرده تا به فینال راه یابد و برای رسیدن به مرحله نیز با نتیجه ۶ بر صفر، ایسخار کوربایف از قزاقستان را شکست داد و به فینال راه یافت.

ده بزرگی برای کسب نشان طلا شنبه ۳۰ مرداد ماه به مصاف علی مردون عبداله یف از کشور ازبکستان می رود.

امیر رضا ده بزرگی نشان طلای رقابت‌های ۲۰۱۸ المپیک جوانان در آرژانتین، مدال طلای کشتی فرنگی آسیا در سال ۲۰۱۸ و مدال طلای نوجوانان آسیا را در کارنامه دارد.

همچنین در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدحسین آذرم دخت دیگر کشتی گیر شیرازی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه هشت بر صفر واسیل کوجوک از رومانی را ضربه فنی کرد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت.

اما آذرم دخت  در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۲ بر چهار مغلوب یوس موکوبو از نروژشد و در صورتی که کشتی گیر نروژی به فینال راه یابد انگاه آذرم دخت می تواند برای کسب مدال برنز امیدوار باشد.

همچنین نظام حسینی از فارس به عنوان مربی تیم ملی جوانان در روسیه حضور دارد.

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با ۱۰ کشتی گیر دراین رقابت ها شرکت دارد.

رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان روزهای ۲۹ تا ۳۱ مردادماه  در روسیه برگزار می‌شود.

دیدگاه