مروری بر کارنامه سه بانوی فوتبالیست فارسی دعوت شده به تیم ملی

  • 13 تیر 1400 - 11:42
مروری بر کارنامه سه بانوی فوتبالیست فارسی دعوت شده به تیم ملی

سه فوتبالیست از استان فارس در حالی به تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال ایران دعوت شدند، در حالی که آنها در فصل گذشته فوتبال برتر در تیم های خارج از استان بازی کردند.

به گزارش  خبرنگار ایرنا، شقایق نوری زاده، پروین فرهادی و  ملیکا محمدی سه فوتبالیست فارس هستند که نام آنها در میان ۳۶ بازیکن دعوت شده از سوی مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان دیده می شود.
شقایق نوری زاده که همین اینک در اردوی تیم ملی شرکت دارد، سابقه زیادی  در تیم ملی به عنوان مدافع دارد و در فصل گذشته لیگ برتر هم در تیم ذوب آهن بازی کرد تا از شهرش شیراز دور باشد و نتواند برای تیم استانش بازی کند.
نوری زاده که ۲۲ سال سن دارد ،یک مقام قهرمانی و یک نایب قهرمانی به همراه تیم ملی فوتبال زیر ۱۶ ساله  ایران در کارنامه دارد و با تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال ایران مقام سوم رقابت های بین المللی سوچی روسیه هم کسب کرده است.

خانم گل
پروین فرهادی دیگر فوتبالیست دعوت شده از استان فارس است که اصالتی سپیدانی دارد و در شیراز زندگی می کند و ۱۰ سال سابقه عضویت در تیم های مختلف ملی دارد و در فصل گذشته لیگ برتر در تیم وچان کردستان بازی کرد.
فرهادی که ۲۸ سال سن دارد  در سال ۸۹ نیز در مسابقات آسیایی خانم گل شد و به عنوان فنی ترین بازیکن نیز انتخاب شد و در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال در تیم وچان کردستان بازی کرد.
فرهادی  در سال ۹۵ هم که در تیم شهرداری بم  بازی می کرد به عنوان اولین لژیونر فارس به تیم گاز شمال عراق پیوست و در لیگ زنان این کشور بازی کرد و در سال ۹۴ با تیم ملی دانشجویان ایران در مسابقات جهانی بلژیک بر سکوی قهرمانی ایستاد.  

ملیکا محمدی دیگر فوتبالیست دعوت شده از استان فارس است که چند سالی در تیم‌های باشگاه فوتبال بانوان در آمریکا بازی می کند. 
او سابقه بازی در تیم های مختلف ملی را دارد و به همراه تیم ملی بزرگسالان مقام سوم مسابقات بین المللی سوچی را در کارنامه دارد.

تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال ایران خود را برای مسابقات دور اول انتخابی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ هند آماده می کند.

سقوط تیم فوتبال بانوان فارس به لیگ یک

در لیگ فوتبال برتر فصل گذشته بانوان کشور نماینده  فارس با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم و با چندین نام در رقابت ها شرکت کرد و در نهایت این تیم بدون پیروزی در گروه دوم این رقابت ها با قرار گرفتن در قعر جدول کارش را به اتمام رساند و با لیگ برتر خداحافظی کرد و معلوم نیست ایا این تیم در دسته یک بازی می کند و یا نه.
این در حالی  است که بیش از ۱۰ بازیکن استان فارس در تیم های  مختلف لیگ برتر کشور شرکت داشتند و با توجه به نبودن حامی مالی مجبور به ترک استان خود شدند که اگر برای فارس بازی می کردند در نهایت وضعیت نماینده این استان نمود بهتری داشت  و قطعا هم به لیگ دسته یک سقوط نمی کرد.

سناریوی سقوط رشته های تیمی توپی
سقوط رشته های تیمی توپی در لیگ برتر سال هاست که در فارس عادی شده، پس از سقوط تیم های فوتبال  برق و فجر، تیم والیبال  بانوان و آقایان، بسکتبال بانوان و آقایان، فوتسال مردان، فوتبال زنان  و هندبال شهید چمران لارستان هم به لیگ های پایین سقوط کردند و برخی از آنها دیگر نامی هم از خود باقی نگذاشتند تا مشخص شود در این بخش خوب کار نشده است.      

هندبال و فوتسال، تنها رشته های توپی بانوان فارس در لیگ برتر
هم اینک هندبال و فوتسال بانوان  تنها رشته های تیمی توپی است که تیم های هندبال  بانوان و آقایان شهید شاملی کازرون و بانوان فیروزآباد  و همچنین تیم های فوتسال بانوان صنعت فجر  و پارس آرا که همه ساله با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند در لیگ برتر حضور دارند، باید منتظر ماند و دید سرنوشت این تیم ها سرانجام به کجا ختم می شود. 

دیدگاه