تیم فوتبال قشقایی شیراز از سد گل ریحان البرز گذشت

  • 19 خرداد 1400 - 8:02
تیم فوتبال قشقایی شیراز از سد گل ریحان البرز گذشت

تیم فوتبال قشقایی شیراز در رقابت های فوتبال دسته یک کشور به سختی از سد تیم ته جدولی گل ریحان البرز گذشت و سه امتیاز حیاتی را در خانه نگه داشت.

این بازی که از هفته بیست و هشتم این لیگ آزادگان شامگاه سه شنبه در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد، تیم میزبان با نتیجه سه بر ۲ به برتری دست یافت.

تیم قشقایی بازی را خوب شروع کرد و به گل هم رسید تا نشان دهد هر سه امیتاز این بازی را می خواهد.

دقیقه ۱۴ بازی تیم میزبان مزد برتری خود را گرفت، روح الله صفویان پور از پاس خوبی که هادی خادم برایش ساخته بود استفاده کرد و  با یک ضربه محکم توپ را پس از برخورد به  تیر عمومی راهی دروازه کرد تا میزبان یک بر صفر جلو بیفتد.

شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی که به خواسته خود رسیده بودند در زمین خود به حفظ بازی پرداختند و به دنبال ضد حمله که یکی از شیوه های این تیم است بودندتا به گل های بعدی برسند.

 لقمه گلوگیر 

هر چند گل ریحان یکی از تیم های سقوط کننده است اما می خواهند چند بازی باقی مانده را خوب برگزار کنند که پس از دریافت گل اول هم  بازی را در دست گرفتند و توانستند به گل مساوی هم برسند.

دقیقه ۲۷ بازی ضربه سر هادی سرشار مهاجم  تیم گل ریحان با واکنش خوب گودرز داوودی سنگربان تیم قشقایی به کرنر رفت اما این پایان کار  نبود زیرا تیم میهمان که پس از دریافت گل خوب بازی کرده بود سرانجام در دقیقه ۴۳ با ضربه محکم فرید امینی به گل مساوی دست یافت و مزد برتری خود را گرفت تا نیمه اول یک بر یک مساوی تمام شود.  

اما نیمه دوم  تیم قشقایی که می دانست بازی سختی را دارد و سه امتیاز بازی هم برایش حکم حیاتی دارد دست به حمله زد و خیلی زود هم به گل رسید.

دقیقه۴۷  تیم میزبان صاحب یک ضربه خطا که روی علی درخشان صورت گرفته بود، شد که در این لحظه ضربه سنگین علی  آزادمنش پشت خط دروازه تیم گل ریحان توسط مدافعان این تیم بیرون کشیده شد اما  کمک داور بازی اعلام گل کرد تا میزبان باز هم جلو بیفتد.

در ادامه برتری تیم میزبان، آنها بازهم به گل رسیدند. در دقیقه ۵۵ ، روی پاس صفویان پور ، مرتضی سنجانکی با یک بغل پا گل سوم را به ثمر رساند تا خیال تیمش را راحت کند.

دقیقه ۶۲ مهدی لیموچی مهاجم جوان تیم قشقایی می توانست گل چهارم را به ثمر برساند اما در مصاف تک به تک با دروازه بان تیم میهمان ضربه اش را بد زد تا گل چهارم به ثمر نرسد.

اما دقیقه ۶۹ عادل سرشار مهاجم تیم گل ریحان از دام آفساید تیم میزبان فرار کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند و فاصله را کم کرد.

تیم میزبان  که نمی خواست به راحتی پیروزی را مساوی کند در ادامه بازی عقب نشینی کرد تا از برتری عددی تیمش محافظت کند و سرانجام اینگونه شد و با نتیجه سه بر ۲ بازی را بُرد تا همچنان امیدوار به ادامه بازی ها باشد و بتواند خود را از منطقه خطر دورتر کند.

تیم فجر شهید سپاسی مقابل تیم خیبر خرم آباد مساوی شد

همچنین در این هفته تیم فجر شهید سپاسی شیراز در خرم آباد لرستان برابر تیم متحول شده و مدعی خیبر به تساوی بدون گل دست یافت.

هم اینک در جدول رده بندی  پس از انجام ۲۸ بازی تیم های هوادار و بادران تهران با ۴۷ امیتاز اول و دوم هستند و مس کرمان با ۴۶ امتیاز سوم است.

همچنین تیم فجر سپاسی با ۴۴ امتیاز  در رده چهارم ایستاد ، خوشه طلایی ساوه  و شاهین بوشهر هم  ۴۳ امتیازی هستند ، خبیر خرم آباد و استقلال خوزستان هم با ۴۲ امتیاز  به ترتیب در رده پنجم تا هشتم قرار دارند.

تیم قشقایی هم با این برد ، با ۳۳ امتیاز در همان مکان پانزدهم باقی ماند تا چوکا تالش با ۲۸ امتیاز در تعقیب این تیم بماند.

در رقابت های فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست یکم کسب خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

چوکا تالش، نود ارومیه و گل ریحان البرز در خطر سقوط قرار دارندهر چند گل ریحانی ها سقوطشان قطعی شده است.

دیدگاه