ایران با اقتدار بحرین را شکست داد

  • 18 خرداد 1400 - 0:14
ایران با اقتدار بحرین را شکست داد

تیم ملی فوتبال ایران در یکی از مسابقات حساس خود در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی موفق شد تیم ملی فوتبال بحرین را در منامه شکست دهد.

سفیدپوشان ایرانی که همین حالا هم کار سختی برای صعود به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارند در یک بازی منظم و هجومی موفق شد گربه سیاه تاریخی خود را با ۳ گل شکست دهد.

نیمه نخست این بازی با بازی تهاجمی ملی‌پوشان ایرانی همراه بود اما سفید پوشان نتوانستند از چندین موقعیت نصفه و نیمه خود استفاده کنند. با وجود برتری نسبی ایران نسبت به میزبان خود، ۴۵ دقیقه نخست بدون اینکه گلی داشته باشد به پایان رسید.

در نیمه دوم اما شاگردان اسکوچیچ توانستند برتری خود را به رقیب دیکته کنند. در دقیقه ۵۴ پاس تودر عالی مهدی طارمی به سردار آزمون رسید و مهاجم گنبدی تیم ملی ایران توانست در مصاف تک به تک دروازه بحرین را باز کند.

تنها ۶ دقیقه زمان لازم بود که ایران بار دیگر طعم شیرین گلزنی را تجربه کند. یک بار دیگر پاس عالی طارمی پشت مدافعان به آزمون رسید و مهاجم زنیت سنت پترزبوگ با ضربه‌ای دقیقا برای دومین بار توپ را به تور دروازه بحرین چسباند.

اما این پایان کار نبود، مهدی طارمی که با وجود بازی خوبش چند موقعیت گل خوب را از دست داده بود، بالاخره در دقیقه ۷۹ توانست گلزنی کند و نتیجه بازی را ۳-۰ کند.

در ادامه هم ایران چندین موقعیت داشت تا گل‌های بیشتری را به ثمر برساند اما بازی با همان نتیجه ۳-۰ به پایان رسید.

با این پیروزی ایران برای نخستین بار در تاریخ موفق شد در کشور بحرین تیم فوتبال این کشور را شکست دهد. سفید پوشان در سفرهای پیشین خود به منامه در ۶ مسابقه ۴ بار شکست خورده و ۲ بار هم مساوی کرده بودند.

با این پیروزی تیم ملی ایران توانست به ۱۲ امتیاز دست یابد با امتیاز برابر اما تفاضل گل بهتر به جای بحرین در رده دوم بایستد. این در حالیست که تیم ملی عراق با پیروزی ۴-۱ برابر کامبوج با ۱۴ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است.

ملی پوشان ایرانی باید روز جمعه ۲۱ خرداد به مصاف تیم ملی کامبوج بروند و پس از آن در آخرین بازی روز ۲۵ خرداد مقابل عراق صدرنشین صف‌آرایی خواهند کرد.

۸ تیم صدر نشین گروه‌های هشت گانه در این مرحله به دور بعد صعود خواهند کرد و ۴ تیم برتر دوم این گروه‌ها هم مجوز حضور در مرحله بعد را پیدا می‌کنند. ۱۲ تیم حاضر در دو گروه ۶ تیمی با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا مشخص شود به جز قطر میزبان، کدام کشورها نمایندگان آسیا در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ خواهند بود.

دیدگاه