پوشش زنده فوتبال شیراز منوط به پرداخت مطالبات است

  • 17 خرداد 1400 - 15:09
پوشش زنده فوتبال شیراز منوط به پرداخت مطالبات است

مدیر عامل موسسه ویرافیلم، واحد سیار بخش خصوصی پوشش دهنده مسابقات فوتبال در شیراز، با گلایه از دست اندرکاران و اهالی فوتبال فارس، تاکید کرد که بابت پوشش زنده بازی‌های تیم‌هاف فوتبال شیراز مطالباتی دارد و ادامه همکاری، منوط به تسویه کامل این مطالبات است.

به گزارش ایسنا، سه شنبه ۱۱ خرداد، دیدار تیم‌های فجرسپاسی و چوکای تالش از هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول فوتبال ایران، روی آنتن شبکه فارس نرفت. اتفاقی که اعتراض هواداران این تیم شیرازی را به دنبال داشت؛ کسانیکه به واسطه شرایط شیوع کرونا امکان حضور در ورزشگاه را ندارند و با پخش نشدن بازی، از امکان تماشای این بازی از طریق تلویزیون هم محروم شدند.

به دنبال این موضوع ایسنا علت پوشش ندادن زنده بازی فجر را از فلاح، مدیرعامل باشگاه و رئیس هیئت فوتبال فارس جویا شده و نظرات آنان را منعکس کرد اما نماینده صدا و سیما، در این مورد پاسخگو نبود؛ اما به دنبال درج گزارش ایسنا که منجر به واکنش‌هایی نسبت به صدا و سیما شد، مدیر عامل موسسه ویرافیلم شیراز که مدیریت واحد سیار را برعهده دارد، طی پیامی با ایسنا، در مقام پاسخگویی برآمد.

هادی بخشایی مدیرعامل موسسه ویرافیلم شیراز، به ایسنا گفت: دل پُری از اهالی فوتبال این شهر دارم و باید برای روشن شدن اذهان عمومی، حقایق را بازگو کنم.

وی افزود: ماجرا از آنجایی شروع شد که واحد سیار صدا و سیمای مرکز فارس، به دلیل فرسودگی و استهلاک، نتوانست به پوشش مسابقات فوتبال ادامه دهد. با توجه به اینکه هزینه خرید و حتی تعمیر این واحد بسیار بالاست، ما به عنوان بخش خصوصی وارد کار شدیم تا باری از دوش همشهری هایمان برداریم، اما این دوستان بلایی سر ما آوردند که پشیمان شده ایم.

بخشایی گفت: من برای تهیه این واحد سیار، خانه ام را فروخته ام اما آدم هایی که داعیه مذهب و اخلاق دارند، به راحتی دروغ می گویند یا حرف ها را پس و پیش می زنند و موجب گمراهی اذهان عمومی می شوند.

او با بیان اینکه رشته تحصیلی‌اش کارگردانی سینماست، گفت: من در عرصه فعالیت حرفه‌ای با انواع و اقسام آدم ها سر و کار داشته ام، اما هیچ کجا به مشکلاتی که در فوتبال شیراز برخورد کردم، مواجه نشده بودم.

بخشایی با اشاره به اظهارات مدیرعامل باشگاه فجر مبنی براینکه صدا و سیما از اداره ورزش بابت پخش بازی‌ها پول دریافت کرده اما بازی را پوشش نداده است، این حرف را درست ندانست و گفت: ما این مشکل را با قشقایی هم داشتیم. سال گذشته در تیرماه، بازی قشقایی مقابل علم و ادب تبریز را پوشش دادیم ولی نتوانستیم پولش را بگیریم. در اسفندماه سال ۹۹ هم دو بازی فجر را پوشش دادیم و پول آن را هم هنوز نداده اند. ما گفتیم ضرورت شهر است و رفتیم اما آنها جواب تلفن ما را هم ندادند و حتی با نامه نگاری از طرف صدا و سیما هم نتوانستیم به نتیجه برسیم.

مدیرعامل موسسه ویرافیلم ادامه داد: در نهایت برای مسابقه فجرسپاسی و چوکا به سیم آخر زدم و تیم واحد سیار را اعزام نکردم. با اینکه از سه شنبه هفته قبل این موضوع را اعلام کرده بودم، اما آقای فلاح یکی دو ساعت قبل از بازی با من تماس گرفت. چند روز قبل از بازی هم با سرپرست این تیم تماس گرفته بودیم که تا مطالباتمان را نگیریم، به این همکاری ادامه نخواهیم داد. اما آنها حتی با لحن درستی صحبت نکرده و گفتند که حالا یک پولی به حسابتان می ریزیم! مگر ما صدقه بگیر هستیم که اینطور صحبت می‌کنند؟

او با تاکید براینکه باشگاه‌ها باید هزینه کاری را که تقاضای آن را دارند، بپردازند، گفت: طی روزهای اخیر در حق من و صدا و سیمای فارس کم لطفی زیادی شده است، این ارگان کمکهای زیادی به ما و فوتبال فارس و شیراز کرده که نباید آنها را نادیده گرفت.

وی با یادآوری اینکه پوشش ندادن بازی فجر، پاسخ داده است، گفت: گفته بودیم برای بازی بعدی قشقایی هم به ورزشگاه نمی رویم، اما آقای نجف پور  خودشان تماس گرفتند و بر خلاف گذشته، این بار بدهی شان را پذیرفتند  و گفتند پرداخت می کنیم.

بخشایی گفت: حقیقت این است که ما مبلغ زیادی برای پخش بازی ها درخواست نمی کنیم. برای هر بازی فقط ۴ میلیون تومان می گیریم، در حالیکه ۶ میلیارد تومان ارزش واحد سیارمان است و ۲۰ نفر نیروی انسانی دارد. من برای یک بازی تیم پارس جنوبی جم که صبح به شهر جم رفتیم و شب برگشتیم، ۱۷ میلیون تومان پول گرفتم. یعنی اگر شیراز بخواهد همین واحد سیار را از شهرهایی مثل اصفهان یا تهران بیاورد، باید حداقل چهاربرابر پولی که ما می گیریم، هزینه کند.

او اضافه کرد: آرزوی ما این است که شیراز به لیگ برتر برسد و به همین خاطر تا حد توانمان با تیم ها همکاری می کنیم، اما متاسفانه این دوستان اگر بخواهند با این شرایط تیم داری کنند و با همه هم با لحن طلبکارانه صحبت کنند، امیدی نمی توان به آینده تیم ها داشت.

هادی بخشایی در ادامه به توانایی این واحد سیار خصوصی برای ارائه کیفیت بسیار بالاتر از آنچه تا کنون مشاهده شده اشاره کرد و افزود: مدیران باشگاه ها باید خودشان هزینه بیشتری بپردازند تا ما بتوانیم تعداد دوربین ها را بالا ببریم، از پهپاد استفاده کنیم و تمام تلاشمان را برای هر چه بهتر پخش شدن بازی به کار ببندیم و اگر کیفیت کارمان پایین بود، بیایند و یقه ما را بگیرند. اما نه تنها به این چیزها فکر نمی کنند، بلکه باعث می شوند همین سه دوربینی هم که می آوریم نابود شود برود پیش واحد سیار مرکز فارس.

او گفت: این مبلغی که ما دریافت می کنیم مقابل سایر هزینه های تیم های فوتبال اصلا به چشم نمی آید ولی آنها برای خودشان و طرفدارانشان ارزشی قائل نیستند. کارمند من شب عید تماس گرفته و می گوید دستم خالیست. من هم با اینکه مطالباتم را نگرفته بودم، ولی پول کارکنانم را پرداخت می کنم. به عوامل تیم فجرسپاسی پیام دادم و گفتم دِین این بچه ها گردن شماست. شمایی که دم از تقوا می زنید، تقوا را چگونه معنی می کنید؟ تقوا غیر از این است که باید حق الزحمه کسانی که برایتان کار می کنند را بپردازید؟ یا اینکه فکر می کنید وظیفه ماست تا مجانی برایتان کار کنیم؟

بخشایی گفت: اگر این شرایط ادامه پیدا کند، مجبور می شوم واحد سیار را به شهری دیگر و یا حتی خارج از ایران انتقال دهم. آن وقت با توجه به اینکه واحد سیار دیگری هم در شهر شیراز وجود ندارد،  به طور کلی پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال در شیراز تعطیل خواهد شد.  من این ها را نمی گویم که بخواهم پولی بیشتر از حقمان بگیرم، اما توقع دارم که حداقل مطالباتمان را بتوانم بگیرم.

دیدگاه