تیم فوتبال قشقایی شیراز از سد استقلال اهواز گذشت

  • 08 خرداد 1400 - 0:18
تیم فوتبال قشقایی شیراز از سد استقلال اهواز گذشت

تیم شهدای قشقایی شیراز در رقابت های فوتبال دسته یک باشگاه‌های کشور با ارایه یک بازی هوشمندانه از سد تیم مدعی استقلال اهواز گذشت و سه امتیاز شیرین کسب کرد.

این بازی که شامگاه جمعه و از هفته بیست و ششم این رقابت ها در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد تیم میزبان با یک گل به برتری رسید و یک پنالتی هم به ثمر نرساند. 

تیم قشقایی که هفته گذشته تیم مس کرمان صدرنشین در خانه اش سه بر صفر شکست داده بود در این بازی هم برای اینکه شایستگی های خود را بیشتر در مقابل تیم های بالای جدول ثابت کند، بازی خوبی را به نمایش گذاشت و حتی توانست دروازه تیم استقلال اهواز هم باز کند.

نیمه نخست با حمله تیم قشقایی آغاز شد و آنها توانستند از این حمله یک کرنر بگیرند تا  اهوازی ها متوجه شوند که بازی سختی دارند.

اما شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی براساس تاکتیکی که در این بازی در نظر داشتند توپ را به حریف دادند تا بر روی ضد حمله که تبحر دارند به گل برسند .

تیم استقلال  اهواز هم حملات خود را از سمت راست زمین قشقایی در نظر گرفته بود و  بارها به دلیل نفوذ علی آزاد منش از پشت سر این بازیکن دست به حمله زدند و از همین ناحیه بود که دروازه قشقایی تهدید شد.

تیر دروازه تیم قشقایی لرزید

دقیقه ۱۱ بازی تیم میهمان از سمت راست دست به حمله زد و بازیکن این تیم توپ خوبی را در جلوی دروازه تیم قشقایی به بهروز بارانی رساند اما این بازیکن با بی‌دقتی دروازه خالی، توپ را به تیر کوبید و میزبان شانس آورد که دروازه اش باز نشد.

تور دروازه تیم استقلال لرزید

در حالی که بازی متعادل پیش می رفت مهدی لیموچی مهاجم جوان تیم قشقایی از اشتباه مدافع تیم استقلال نهایت استفاده را بُرد و توپ را به تور دروازه این تیم کوبید تا شادی به اردوی تیم قشقایی برود.

در ادامه نیز بازیکنان تیم قشقایی که روحیه گرفته بودند در دقیقه ۲۴ هم خطرناک ظاهر شدند و بر روی یک کار گروهی توپ به علی آزادمنش رسید اما این بازیکن قدر این فرصت را ندانست و با بی‌دقتی توپ را با اختلاف به بالای دروازه فرستاد .

تیم استقلال اهواز که نمی خواست نیمه نخست بازنده بیرون آید در اواخر این نیمه حملاتی را روی دروازه تیم قشقاقی تدارک دید اما مدافعان این تیم اجازه ندادند تیم میهمان به گل برسد.

در واپسین لحظات پایانی وقت تلف شده این بازی تیم استقلال اهواز صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه هجدهم قدم قشقایی شد اما ضربه بازیکن تیم استقلال با واکنش خوب گودرز داوودی سنگربان تیم قشقایی از زیر طاق به بیرون فرستاد و داور بازی هم سوت پایان نیمه نخست را به صدا در اورد .

دفاع جانانه و منطقی تیم قشقایی    

در نیمه دوم تیم استقلال اهواز برای جبران گل حملات زیادی را روی دروازه تیم قشقایی انجام داد اما دفاع جانانه و منطقی این تیم و همچنین درخشش گودرز داوودی سنگربان اهوازی تیم قشقایی موجب شد این بازی در نهایت به سود تیم قشقایی پایان یابد.

در اوج حمله های تیم میهمان تیم میزبان بر روی یک ضد حمله توسط لیموچی که بارها مدافعان تیم استقلال را آزار داده بود صاحب یک ضربه پنالتی در دقیقه ۵۰ شد اما امین هاشمی فرد که بارها ضربات  پنالتی تبدیل به گل کرده بود اما این بار توپ را به بیرون زد تا تیم میزبان از گل دوم محروم شود .

اگر ضربه پنالتی تبدیل به گل شده بود تیم میزبان در ادامه با خیال راحت می توانست بازی را کنترل کند اما اندوخته یک گل این تیم تا پایان بازی حفظ شد هر چند فشار زیادی را تیم قشقایی در نیمه دوم تحمل کرد .

گودرز داوودی ستاره بازی

دقیقه ۶۲ گودرز داوودی در مصاف تک به تک با بحرانی  مهاجم تیم استقلال اجازه نداد دروازه این تیم در دو نبوت باز شود و با رشادت مانع  فرو پاشی دروازه شد .   

دقیقه ۷۸ هم سعید بحر کاظمی مهاجم تیم قشقایی بر روی یک ضد حمله می توانست تیمش را صاحب گل دوم کند اما اینقدر تعلل کرد تا مدافعین تیم میهمان توپ را دفع کردند .

در ادامه نیمه دوم نیز تیم میزبان به خوبی بازی را کنترل کرد و در حالی که لحظات پایانی وقت تلف شده بود مهاجم تیم استقلال اهواز از پشت محوطه هجده قدم اقدام به شوت زنی کرد که با وکنش عالی داوودی توپ دفع شد.

 سر انجام این بازی زیبا با نتیجه یک بر صفر به سود قشقایی پایان یافت تا این تیم ۲ برد پی در پی  و با ارزش را مقابل تیم های  بالای جدول را به دست اورد .

تیم قشقایی با این برد شیرین ۳۰ امتیازی شد و در رده پانزدهم جدول ایستاد .

دیدگاه