قهرمانی ویارئال در لیگ اروپا؛ شاگردان امری با عبور از سد شیاطین سرخ درماراتن پنالتی ها شگفتی آفریدند

  • 06 خرداد 1400 - 0:36
قهرمانی ویارئال در لیگ اروپا؛ شاگردان امری با عبور از سد شیاطین سرخ درماراتن پنالتی ها شگفتی آفریدند

دیدار فینال رقابت‌های لیگ اروپا که با شگفت‌آفرینی شاگردان اونای امری همراه بود، با برتری ۱۲ بر ۱۱ تیم ویارئال بر منچستر یونایتد در پایان ماراتن ضربات پنالتی ها به پایان رسید.

به گزارش یورو نیوز، بازی شیاطین سرخ انگلیسی و زیردریایی‌های زرد اسپانیایی رأس ساعت ۲۱ (به وقت اروپای مرکزی) شامگاه چهارشنبه ۲۶ مه (۵ خرداد) در شهر گدانسک واقع در شمال لهستان آغاز شد.

گل اول این بازی را جرارد مورنو در اواسط نیمه نخست وارد دروازه شیاطین سرخ کرد. او در دقیقه ۲۹ ضربه آزاد هم‌تیمی‌اش دانیل پارخو را دریافت کرد و آن را با پای راست به تور دروازه هموطنش، داوید دخیا چسباند.

نیمه نخست بازی با همین تک گل به پایان رسید.

ده دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، ادینسون کاوانی، مهاجم زهردار من یونایتد که مدافعان ویارئال برای مهار او نقشه‌ها کشیده بودند، پس از دریافت توپی از نقطه کرنر و در یک رفت و برگشت از فاصله نزدیک، گل مساوی را در دقیقه ۵۵ وارد دروازه خرونیمو رولی، دروازه‌بان آرژانتینی ویارئال کرد. این گل ابتدا مشکوک به آفساید بود اما کلمان تورپن، داور فرانسوی بازی در نهایت آن را پذیرفت.

دو تیم که در ۴ دیدار پیشین خود هم به نتیجه‌ای بهتر از صفر صفر کسب نکرده‌ بودند، این بار نیز در پایان وقت قانونی نیمه دوم به مساوی رضایت داده و اجبارا کارشان به وقت اضافه کشید.

در دو نیمه ۱۵ دقیقه‌ای وقت اضافی نیز هیچ یک از دو تیم از شمال و جنوب قاره سبز کاری از پیش نبردند و در نهایت برای تعیین پیروز این میدان به ضربات پنالتی روی آوردند. در نهایت هم این شاگردان اونای امری بودند که با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ در ضربات پنالتی و نتیجه نهایی ۱۲ بر ۱۱ در کل بازی پیروز شدند و برای نخستین بار جام را به خانه بردند.

هر دو تیم منچستر یونایتد به مربی‌گری اوله گونار سولشر نروژی و ویارئال با اونای امری اسپانیایی در مسابقات داخلی کشورشان از رسیدن به جام باز مانده بودند و پیروزی در لیگ اروپا برای هر دوی آنها حیثیتی بود. با این حال برتری در این دیدار برای ویارئال مهم‌تر بود زیرا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان، به این پیروزی نیاز داشت. منچستر یونایتد به لطف نایب قهرمانی در لیگ برتر، پیشاپیش به این سهمیه دست یافته بود.

اونای امری تاکنون سه بار تیم پیشین تحت هدایت خود یعنی سویا را به فینال رسانده بود. اما سولشر برای نخستین بار بود که تمیش را تا فینال لیگ اروپا هدایت کرد.

دیدگاه