پوشش ضعیف رسانه‌ای مسابقات بین‌المللی تنیس شیراز

  • 30 اردیبهشت 1400 - 15:43
پوشش ضعیف رسانه‌ای مسابقات بین‌المللی تنیس شیراز

مسابقات بین‌المللی تنیس شیراز در حالی به روز پنجم رسید که به دلیل ناهماهنگی‌ها و نبود برنامه ریزی منسجم، اطلاع‌رسانی صحیح و پوشش خبری و تصویری از این رقابت‌ها به شکل مناسب فراهم نشده است.

مسابقات بین المللی تنیس جوانان درجه ۴، که از جمعه ۲۴ اردیبهشت در شیراز آغاز شده است و تا روز شنبه اول خرداد ادامه خواهد داشت، به دلیل فراهم نشدن امکان حضور خبرنگاران و عکاسان خبری، کمترین میزان بازخورد رسانه‌ای را داشته است.

رئیس هیئت تنیس استان فارس در گفت و گو با ایسنا، گفت: این رقابت‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی با حضور ۱۱۲ ورزشکار برگزار می‌شود.

کاظم چابک با یادآوری اینکه تور جهانی تنیس زیر ۱۸ سال برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود، سطح این دوره را بسیار بالا توصیف و اضافه کرد: در روزهای ابتدایی و دور مقدماتی مسابقات، تنها شرکت کنندگان داخلی حضور داستند و از روز دوشنبه، تنیسورهای خارجی نیز اضافه شدند.

وی با شاره به اینکه، عادل برقعی، داور نشان نقره ای‌ ایران، سرداور این رقابت‌ها است، خاطرنشان کرد که رقابت‌ها تا روز شنبه اول خرداد ادامه خواهد داشت.

رئیس هیئت تنیس استان فارس پیش از این تعداد نفرات شرکت کننده را ۹۳ ورزشکار از ۱۲ کشور اعلام کرده بود و اکنون خاطرنشان کرد که تنیسورهایی از ۶ کشور جهان، در این مسابقات حضور دارند و مجموع تیم‌ها به ۹ تیم رسیده است.

به گزارش ایسنا، اطلاع رسانی بسیار ضعیف این رویداد و دعوت نشدن رسانه‌ها برای پوشش خبری و ممانعت از حضور خبرنگاران و عکاسان به این مجموعه، باعث کمرنگ شدن اخبار این رقابت‌ها که در باشگاه تنیس فیوچر از مجموعه ورزشی هوابرد شیراز برگزار می‌شود، شده است.

مسئولان هیئت (رئیس، دبیر و مدیر روابط عمومی) تقصیرات این کم کاری را بر گردن مسئولان اداره ورزش و جوانان فارس انداخته و مدعی هستند که خواسته آنان پوشش خبری حداکثری این رویداد بوده است اما براساس دستور واحد حراست اداره ورزش و جوانان، خبرنگاران باید برای پوشش خبری ابتدا از آن واحد نامه دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که اطلاعات این دوره از رقابت‌ها حتی در سایت رسمی هیئت تنیس استان فارس نیز منعکس نشده است.

براساس این گزارش، صبح چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت، پنجمین روز از این رقابت‌ها، با برتری تنیسورهای ایران آغاز شد و در نخستین دیدار در بخش پسران، علی یزدانی با نتایج شش بر سه و شش بر دو، آحمت آباتای از ترکیه را شکست داد و دمیتری دولژنگو از روسیه با نتایج شش بر صفر و شش بر یک، در برابر دیگر نماینده ترکیه پیروز شد.

همچنین آریو جوادی از ایران در ۲ ست پیاپی و با نتایج سنگین شش بر صفر مغلوب باران سویلر از ترکیه شد و بیلیا، بخت دوم بازی ها از رومانی با نتیجه ۲ بر یک دیگر نماینده ترکیه را شکست داد..

به این ترتیب راند نخست پنجمین روز بازی ها پایان یافت و سایر دیدارها هم اکنون در حال برگزاری است. امروز در مجموع ۳۲ مسابقه در بخش انفرادی و دو نفره برگزار می شود.

در بخش پسران به جز ورزشکاران ایرانی، تنیسورهایی از کشورهای دانمارک، رومانی، ترکیه، آلمان و روسیه حضور دارند و در بخش دختران نیز کشورهای ترکیه و بلژیک، تنیسورهای جوان خود را به این رقابت ها اعزام کرده اند.

رئیس هیئت تنیس استان فارس در گفت و گو با ایسنا از پخش زنده رقابت های روز پایانی از سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

دیدگاه