بایرن مونیخ قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد

  • 24 بهمن 1399 - 0:09
بایرن مونیخ قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد

تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان پنجشنبه شب در جریان دیدار نهایی مسابقات جام باشگاه‌های جهان در قطر با غلبه بر تیگرس اونال مکزیک فاتح این تورنمنت شد.

به گزارش یورو نیوز، بنژمن پاوار با گلی که در دقیقه ۵۹ وارد دروازه تیم رقیب کرد زمینه ساز پیروزی بایرن مونیخ در فینال این مسابقات و کسب ششمین عنوان قهرمانی متوالی باواریایی‌ها طی یک سال گذشته در تورنمنت‌های مختلف شد.

بایرن مونیخ که به دلیل صرف هزینه‌های بالا برای جذب بازیکنان گران قیمت به اف سی هالیوود شهرت یافته بدین ترتیب اینک از حیث کسب قهرمانی‌های متوالی به رکورد تاریخی بارسلونا در سال ۲۰۰۹ دست یافت.

باواریایی‌هایِ مهار نشدنی پیش از فتح جام باشگاه‌های جهان که پنجشبه شب با پیروزی یک بر صفر مقابل تیگرس اونال مکزیک رقم خورد، سال گذشته در مسابقات جام حذفی، بوندس لیگا و سوپر جام آلمان و نیز لیگ قهرمانان و سوپرکاپ اروپا به عنوان قهرمانی دست یافته بودند.

رابرت لواندوفسکی، مهاجمی لهستانی بایرن مونیخ پس از قهرمانی در دوحه گفت: « ما با کسب ششمین قهرمانی متوالی خود طی یک سال گذشته تاریخ‌ساز شدیم.»

بایرن مونیخ پیروزی در فینال جام باشگاه‌های جهان مقابل حریف مکزیکی را با صبر و حوصله بدست آورد؛ شاگردان هانسی فلیک در دقیقه ۱۸ مسابقه از روی ضربه جاشوا کیمیچ به گل رسیدند اما داور مسابقه پس از مراجعه به کمک ویدیویی خود به دلیل آفساید این گل را مردود اعلام کرد.

بایرن مونیخ بدین ترتیب برای دومین بار پس از سال ۲۰۱۳ در شکل جدید برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

این عنوان از سوی دیگر هشتمین قهرمانی یک تیم اروپایی در این تورنمنت محسوب می‌شود. تیم رئال مادرید با سه قهرمانی طی ۱۰ سال گذشته صاحب بیشترین موفقیت در این مسابقات است.

دیدگاه