«تیم‌های فوتبال فجر سپاسی و قشقایی شیراز نه صعود می‌کنند، نه سقوط»

  • 21 تیر 1399 - 20:28
«تیم‌های فوتبال فجر سپاسی و قشقایی شیراز نه صعود می‌کنند، نه سقوط»

خبرگزاری ایرنا نوشت: در حالی که تا پایان رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های کشور جام آزادگان تنها ۶ دیدار باقی مانده است،تیم‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز خیالشان راحت است که در پایان لیگ نه صعود می‌کنند و نه سقوط.

تیم قشقایی شیراز، فردا ( بیست و دوم تیرماه ۹۹)  در هفته بیست و نهم این رقابت‌ها در ساعت ۳۰ : ۱۹ در ورزشگاه پارس شیراز به مصاف تیم شهرداری تبریز می‌رود و تیم فجر شهید سپاسی شیراز هم روز بیست و سوم تیرماه جاری در گیلان میهمان تیم داماش این شهر خواهد بود.

فجری‌ها تا پایان لیگ به ترتیب به مصاف داماش گیلان، بادران تهران، نود ارومیه، مس رفسنجان، نیروی زمینی و سپید رود رشت می‌روند تا پرونده این تیم با انجام ۲ دیدار خانگی و چهار بازی بیرون از خانه در این فصل بسته شود.

همچنین تیم قشقایی، دیگر نماینده شیراز در لیگ تا پایان این رقابت‌ها به ترتیب به مصاف شهرداری تبریز، رایکا بابل، هوادار تهران، آرمان گهر سیرجان، داماش گیلان و ملوان انزلی می‌رود که چهار دیدار این تیم در خانه و ۲ دیدار هم در بیرون از خانه برگزار می‌شود تا پرونده این تیم هم در این فصل از لیگ دسته یک بسته شود.

هم اینک در جدول رده بندی، تیم فجر شهید سپاسی شیراز با ۳۸ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد و تیم قشقایی شیراز هم با ۳۲ امتیاز در رتبه دوازدهم است.

خبرهای خوش از اردوی فجری‌ها برای لیگ فصل آینده

از اردوی باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز برای فصل آینده خبرهای خوشی به گوش می‌رسد و قرار است این تیم باسابقه با حمایت باشگاه فجر، تیمی قدرتمند را روانه رقابت‌ها کند تا دیگر مشکلی از بابت مسایل مالی نداشته باشند.

فجری‌ها در این فصل از لیگ، بازی‌ها را خوب شروع کردند و حتی تا پایان نیم فصل نیز در صدر جدول قرار داشتند تا هواداران این تیم امیدوار به صعود تیم محبوبشان پس از هفت سال باشند اما مشکلات مالی موجب شد که فجری‌ها نتوانند تیمشان را در دور برگشت تقویت کنند از این رو رفته رفته سیر نزولی را آغاز کردند تا جایی که از قافله صدرنشینی و صعود به لیگ برتر دور شدند.

رسول فلاح مدیرعامل باشگاه فجر بارها برای تقویت بنیه مالی باشگاه دستش را به سوی تمام نهادها دراز کرد تا بتواند تیمش را با خیال راحت روانه مسابقه‌ها کند، اگر چه از سوی اداره کل ورزش و جوانان و استانداری فارس هم کمک‌هایی به این تیم شد اما این حمایت‌ها به اندازه‌ای نبود که فجری‌ها بتوانند بر اساس برنامه سه ساله به لیگ برتر صعود کنند و در این امر ناکام ماندند.

تیمی که قرار است بر اساس برنامه به لیگ برتر صعود کند نیاز به بودجه کافی دارد که باشگاه فجر در جذب آن ناکام ماند از این رو نتوانستند با تیم‌هایی که افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده بودند رقابت کنند و در حقیقت در یک جنگ نابرابر از صعود بازماندند.

آرزوی هواداران شیرازی هشت ساله شد

شیرازی‌ها که در این فصل از لیگ دلخوش بودند که یکی از تیم‌هایشان به لیگ برتر صعود کند اما این امر محقق نشد تا انتظار هواداران هشت ساله شود و باید منتظر ماند و دید در لیگ آینده که قرار است هر ۲ تیم با برنامه بهتری روانه رقابت‌ها شوند، این امر محقق خواهد شد.؟ 

تیم قشقایی، وعده صعود به لیگ برتر در سال ۱۴۰۰

اما تیم قشقایی شیراز که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و هواداران زیادی هم بر دارد بر اساس برنامه‌ای که از بدو تاسیس آن داشتند، صعود به لیگ برتر را در سال ۱۴۰۰ نشانه‌گذاری کردند و به نظر می‌رسد این باشگاه نیز برای تحقق وعده‌ها، حال و هوای دیگری برای فصل آینده خواهد داشت.

باید منتظر بمانیم و ببینم که مدیران این باشگاه در راه رسیدن به برنامه بازهم نگاهشان به حمایت های دولتی است و یا اینکه بودجه‌ای خاص در نظر گرفته اند تا در ادامه راه با مشکل مواجه نشوند.

تیم قشقایی هم در این فصل خوب شروع کرد اما مشکلات مالی مانع از این شد که نماینده ایل بزرگ قشقایی بتواند زودتر از برنامه به لیگ برتر صعود کند و آنها به دنبال این هستند که این ۶ بازی را تمام کنند و برای فصل آینده با دست پُر روانه مسابقه‌ها شوند و بر اساس برنامه نوید بخش صعود به لیگ برتر در سال ۱۴۰۰ باشند.

 آیا شادی به اردوی هواداران فوتبال در فارس باز خواهد گشت ؟

به نظر می‌رسد با برنامه‌ای که تیم‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز برای فصل آینده دارند، سرانجام شادی به اردوی هواداران فوتبال در استان فارس باز خواهد گشت و شاید هم این استان به مانند سال‌های نه چندان دور که ۲ تیم در لیگ برتر داشت در سال ۱۴۰۰ هم دو باره تاریخ تکرار شود و فجر و قشقایی لیگ برتری شوند.

بازی‌های تیم قشقایی از شبکه‌های اینترنتی به صورت زنده پخش می‌شود 

پس از اینکه قرار شد رقابت‌های لیگ دسته اول با انجام پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران برگزار شود و مردم در خانه به تماشای مسابقه از طریق سیمای فارس بپردازند اما

پس از اعلام سازمان صدا و سیما مبنی بر درخواست ۶۰ میلیون ریال برای پخش زنده هر بازی، این موضوع مورد موافقت باشگاه‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز قرار نگرفت.   

هر چند تنها یک مسابقه و آنهم دیدار قشقایی با سپید رود رشت در هفته بیست و هفتم از طریق سیمای فارس و در ازای پرداخت مبلغ مورد نظر پخش شد اما دیدار تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و خوشه طلایی ساوه با وجود اینکه هواداران در خانه منتظر بودند اما این بازی به دلیل عدم پرداخت وجه مورد نظر سیمای فارس پخش نشد تا گلایه هواداران را که به دلیل کرونا به خانه پناه آورده بودند، به دنبال داشته باشد.

در این هفته از رقابت‌های فوتبال لیگ دست یک، باشگاه قشقایی شیراز در نظر دارد با راه‌اندازی شبکه‌های اینترنتی، دیدارهای خانگی این تیم را به صورت زنده برای علاقه‌مندان به فوتبال پخش کند.

با پایان یافتن هفته بیست و هشتم، تیم مس رفسنجان با ۵۷ امتیاز در صدر جدول ایستاد و یک گام دیگر به لیگ برتر نزدیک شد، آلومینیوم اراک با ۵۱ امتیاز در تعقیب صدر نشین است، و مس کرمان هم با ۵۰ امتیاز سوم است.

در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک، ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم به لیگ برتر دوره بیستم صعود خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می‌شوند.

تیم‌های سپید رود رشت و شهرداری تبریز هم در خطر سقوط به دسته دوم قرار دارند.

دیدگاه