پیکر کوهنورد شیرازی بعد از ۳ ماه در علم‌کوه پیدا شد

  • 04 اردیبهشت 1399 - 16:09
پیکر کوهنورد شیرازی بعد از ۳ ماه در علم‌کوه پیدا شد

پیکر جواد رحیمیان‌، کوهنورد شیرازی که قصد داشت به تنهایی به علم کوه صعود کندبالاخره بعد از سه ماه پیدا شد.

حمید مساعدیان، رییس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره پیدا شدن پیکر کوهنورد شیرازی که در کوه‌های علم کوه مفقود شده بود،‌ گفت: پیکر کوهنورد شیرازی، جواد رحیمیان که در بهمن ماه سال گذشته پس از صعود به قله علم کوه مفقود شده بود روز گذشته توسط یکی از کوهنودان مازندرانی اهل چالوس به همراه چند اسکی باز در مسیر برگشت از منطقه خرمدشت پیدا شد.

او افزود: پیکر جواد رحیمیان‌در داخل رودخانه در منطقه کل بزان به‌فاصله یک‌ساعتی تا ونداربن پیدا شد.

مساعدیان در باره علت احتمالی این حادثه برای این کوهنورد شیرازی بیان کرد: احتمالا این کوهنورد در هنگام برگشت به مسیر کف رودخانه منحرف شده و در شکاف‌های برفی منطقه گرفتار شده و به‌علت خستگی جان خود را از دست داده است.
او در پایان افزود: هم‌چنین سازمان امداد و نجات کوهستان هلال احمر طی دستوری به هلال احمر کلاردشت اقدام به اعزام یک تیم کوهنورد امدادگر جهت انتقال پیکر وی صبح امروز به منطقه اعزام خواهد کرد.

۱۳ بهمن ماه سال گذشته رییس امداد و نجات فدراسیون کوه‌نوردی از مفقود شدن یک کوهنورد شیرازی که به تنهایی در حال صعود به قله علم کوه بود، خبر داده بود. برای یافتن این کوه نورد بارها بالگرد اعزام شده بود ولی نتیجه‌ای نداشت تا روز گذشته (چهارشنبه) پیکر این کوهنورد توسط دیگر کوهنوردان یافت می‌شود. 

دیدگاه