کشتی‌گیر شیرازی: به عمد، دوپینگ کردم

  • 31 فروردین 1399 - 14:18
کشتی‌گیر شیرازی: به عمد، دوپینگ کردم

کیوان رضایی، کشتی‌گیر شیرازی که به دلیل دوپینگ به مدت چهار سال محروم شده است، اعلام کرد:  به عمد دوپینگ کردم تا محروم شوم زیرا در تیم ملی به من جفا شد.

 کیوان رضایی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علی اشکانی سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان با وجود اینکه سه بار قهرمان ایران شدم و  سه سال هم در اردو بودم مرا  به مسابقات آسیایی و سفر به ترکیه  نبرد از این رو از کشتی دلزده شدم و ناراضی هستم.

وی اضافه کرد:  مهر ماه سال ۹۷ از دنیای کشتی فرنگی خداحافظی کردم و قصد داشتم به رشته رزمی مورد علاقه ام ( MMB)  بروم ، اما خانواده ، رییس هیات کشتی فارس و مربیان تیم ملی اصرار کردند که در کشتی بمانم و  تنها راه چاره را دوپینگ دیدم تا از این رشته به رغم مقام های زیادی که بواسطه آن کسب کردم خلاص شوم و به رشته مورد علاقه ام بپردازم، خدا را شکر که محروم شدم.

هیچ اعتراضی به محرومیتم نکردم

رضایی که چندین مدال رنگارنگ  داخلی و خارجی در کارنامه دارد، افزود: کمیته دوپینگ و فدراسیون کشتی گفتند که شما حق دارید به رای  صادره  اعتراض کنید اما گفتم هیچ اعتراضی ندارم چرا که با علم به محرومیت دست به چنین کاری زدم.

وی اضافه کرد: مرداد ماه سال۹۸ در فینال مسابقات باشگاهی کشتی فرنگی قهرمانی که در یزد بر گزار شد، دوپینگ کردم و منتظر محرومیت بودم تا روز موعود فرا رسید و به خواسته خود رسیدم و باید طوری خانواده ام را راضی می کردم که بروم ورزش مورد علاقه ام را ادامه بدهم.

سرمربی سابق تیم ملی برایم شرط عجیبی گذاشت، قربانی شدم  

این کشتی گیر گفت: در جام بین المللی تختی که سال ۹۶  در ماهشهر خوزستان برگزار شد هم یوسف  قادریان  را بردم و هم مهدی ابراهیمی را اما سرمربی تیم ملی مرا  در  مسابقات آسیایی بزرگسالان شرکت نداد و حتی به مسابقات بین المللی ترکیه هم اعزام نکردند.

رضایی گفت : برایم در مسابقات انتخابی سال ۹۶ شرط عجیبی گذاشتد، علی اشکانی سرمربی تیم ملی گفت: اگر یوسف قادریان را بردی اما  قادریان  با سعید عبدولی در مسابقه  انتخابی کشتی می گیرد و هر کس پیروز شد به مسابقات جهانی اعزام می شود ،در حقیقت مرا قربانی کردند و هیچ کاره بودم با این شرطی که گذاشتند.

 به رشته هنرهای رزمی ( MMB ) علاقه دارم

رضایی گفت: به رشته هنرهای رزمی علاقه دارم اما از آنجا که در ایران به این رشته بها داده نمی شود و  رده بندی جهانی هم  قبول ندارند، مجبور هستم به کشورهایی همچون تایلند ، آلمان،روسیه و ….  بروم چرا که در اینگونه  کشورها این رشته به صورت حرفه ای دنبال و در رده بندی جهانی هم امتیازها لحاظ می شود.

وی گفت: هنرهای رزمی   (Mixed Martial Arts )  یک  رشته آزاد و کامل است که درآن از  تمام  هنرهای رزمی استفاده می شود و مبارزان می‌توانند از ضربه‌های مشت، آرنج، زانو، پا، فنون درگیری و گلاویزی ایستاده، در خاک و  فنون پرتابی استفاده کنند.

رضایی که متولد ۱۳۷۵ شیراز است، کشتی را در سن ۱۲ سالگی آغاز کرد و تاکنون مدال نقره نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۳ ، دو نشان برنز جام بین المللی بلغارستان، مدال نقره بین المللی قرقیزستان ، نشان برنز جام بین المللی تختی در شیراز و دوبار شرکت در مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان را در کارنامه دارد.

او سه بار قهرمان بزرگسالان ایران شده است.

ستاد مبارزه با دوپینگ شنبه سی ام فروردین ۹۹  کیوان رضایی را به دلیل مثبت بودن آزمایش دوپینگ به مدت چهار سال محروم کرد و همچنین مرتضی قیاسی چکا به مدت ۶ ماه و رسول گرمسیری هم به مدت یک سال محروم شده اند.

دیدگاه