تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

اعتراض به تبعیض جنسیتی در ورزش شیراز

  • 22 آذر 1398 - 19:02
اعتراض به تبعیض جنسیتی در ورزش شیراز

تیم فوتسال زنان باشگاه پارس آرا شیراز در اعتراض به تبعیض جنسیتی که در ورزش استان فارس علیه زنان وجود دارد، از بازی مقابل تیم نامی نو اصفهان خودداری کرد.

مصطفی زارع مدیرعامل باشگاه پارس آرا شیراز در این خصوص گفت: می دانیم صدای دختران و بانوان شهرم با اعتراض هم به جایی نمی‌رسد اما فکر می‌کنم سکوت کافی است.

وی افزود: در استان فارس و شهر شیراز ورزش بانوان برای مسولین خیلی بی اهمیت است و همین بی توجهی و اهمیت ندادن و عدم پایبندی مسؤلین به قول‌ها و وعده‌ها، اشتیاق مشتاقان به حمایت از ورزش بانوان را از بین برده است.

مدیرعامل باشگاه پارس آرا شیراز گفت: در استان فارس و شهر شیراز هیچ گونه سرمایه گذاری در ورزش بانوان (فوتبال و فوتسال) نشده حتی دریغ از یک زمین چمن و سالن مناسب جهت بانوان در شهر شیراز از سوی وزارت ورزش در نظر گرفته نشده است.

زارع ضمن تشکر از شورای شهر و شهرداری شیراز عنوان کرد: ورزشی‌ها کجا هستند، فقط مجوز صادر می‌کنند و مشغول برگزاری مسابقه و کلاس جهت درآمد زایی و فعالانه کلنگ زدن و فریم به فریم عکس گرفتن و تهیه و انتشار خبر و غیره هستند.

وی افزود: اینجا شیراز شهر گل و بلبل است اما ورزش بانوان رو به نابودیست و همه سکوت کرده‌اند تا کی باید دلسوزان و مشتاقان ورزش بانوان حمایت کنند آیا شما مسئولین وظیفه‌ای ندارید!!! این عزیزان و بزرگواران فقط در سخنرانی‌ها و تیتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها برای بازی با افکار عمومی حمایت می‌کنند.

پیش از این هم مسئولان و بازیکنان تیم فوتبال دختران زاگرس شیراز به دلیل عدم حمایت مسئولان شیراز و فارس از ورزش زنان اعتراض خود را اعلام کرده بودند.

تیم پارس آرا روز جمعه ۲۲ آذر مقابل تیم نامی نو اصفهان به میدان نرفت و نتیجه بازی سه بر صفر به سود اصفهانی ها رقم خورد. تیم شیراز با ۱۰ امتیاز در جایگاه دهم جدول لیگ فوتسال زنان ایران است. در این لیگ ۱۲ تیم حضور دارند.

دیدگاه