فجر شیراز به مرحله یک هشتم جام حذفی صعود کرد

  • 08 مهر 1398 - 21:10
فجر شیراز به مرحله یک هشتم جام حذفی صعود کرد

تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی کشور با شکست فولاد خوزستان لیگ برتری در ضربات پنالتی به مرحله یک هشتم پایانی صعود کرد.

این بازی عصر دوشنبه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد و در مجموع تیم میزبان با نتیجه پنج بر چهار به برتری دست یافت تا تماشاگران این تیم که تعدادشان به سه هزار نفر می رسید به جشن شادی بپردازند.

همان گونه که پیش بینی می‌شد دیدار تیم‌های فجر شهید سپاسی و فولاد خوزستان از مرحله یک شانزدهم پایانی جام حذفی کشور جذاب و پرگل از آب در آمد و گل‌های بسیار زیبایی هم در این بازی به ثمر رسید.

شاگردان داود مهابادی سرمربی تیم فجر برای تکرار عنوان قهرمانی در جام حذفی بسیار با انگیزه نشان دادند و پا به پای حریف لیگ برتری خود دویدند تا نشان دهند امسال حرف‌های زیادی در لیگ دسته یک و جام حذفی دارند.

اگر چه گرمی هوا تا حدودی روی کیفیت کار تیم ها اثر داشت اما هر ۲تیم فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند.

دقیقه ۲۵ بازی خروج اشتباه سعید جلالی راد دروازبان تیم فجر و عدم بازگشت به موقع او به چارچوب، باعث شد تا امیر حسین باقرپور از این فرصت استفاده نماید و دروازه میزبان را باز کند.

اما شادی فولادی ها بیشتر از ۲ دقیقه بیشتر دوام نیافت چرا که ضربه زیبای محمد حسین کریم زاده که چند هفته ای برای تیمش خوب بازی می کند از فاصله ۳۰ متری به گوشه دروازه تیم فولاد نشست تا این بار فجری ها برای شادی گل در آغوش هم بروند.

دقیقه ۳۵ در حالی که مدافعان فجر نظاره گر بازی بودند حسن بیت سعید با یک ضربه روپا و زیبا گل دوم تیم فولاد را به ثمر رساند.

دقیقه ۴۴ فجری‌ها می توانستند به گل مساوی دست یابند اما امیر شعبانی قدر این فرصت را ندانست تا نیمه نخست با برتری ۲ بر یک فولاد پایان یابد.

در نیمه دوم نیز تیم میزبان که نمی خواست به راحتی با جام حذفی خدا حافظی کند بازی بسیار خوبی را ارایه دادند و حاصل آن گل تساوی بود که در دقیقه ۵۵ به ثمر رسید .

در این لحظه میلاد غریبی از روی یک ضربه کاشته با زیبایی هر چه تمامتر تور دروازه فولاد را به لرزه در آورد تا در این بازی علاوه بر ارایه یک بازی خوب شاهد گل های دیدنی هم باشیم .

دقیقه ۶۰ اگر بهروز هوشمند دقت لازم را می کرد می توانست گل برتری فجر را به ثمر برساند که اینگونه نشد.

در ادامه نیمه دوم نیز تیم فجر اشتیاق زیادی برای پیروزی داشت و بیشتر صاحب توپ و میدان بودند اما حاصلی در بر نداشت تا کار به ۲ وقت اضافه ۱۵ دقیقه ای کشیده شود.

در ۱۵ دقیقه وقت نخست هر ۲ تیم دیگر توانایی بازی کردن نداشتند و بیشتر توپ در میانه میدان در جریان بود و در نهایت هم اتفاق خاصی رخ نداد.

همچنین در وقت دوم اضافه برغم تلاش هر ۲ تیم که فرصت هایی برای گلزنی داشتند نتیجه ای در بر نداشت و سرانجام این مارتن ۱۲۰ دقیقه ای با تساوی ۲ بر ۲ پایان یافت تا تقابل جواد نکو نام و داود مهابادی مربیان فولاد و فجر که سابقه پوشیدن پیراهن تیم استقلال تهران را داشتند به ضربات پنالتی برای تعین تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شود .

در ضربات پنالتی ، برای فجر ضربات ایوب کلانتری و بهرام احمدی به هدر رفت اما ضربات، میلاد غریبی، حمید جوکار و بابا محمدی تبدیل به گل شد.

همچنین برای فولاد ضربات لوسیانو پریرا، میثم دورقی و عارف آغاسی راهی به دروازه نیافت اما ضربات حسن بیت سعید و وحید حیدریه تبدیل به گل شد.

تیم فجر با این پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی حریف تیم تراکتورسازی تبریز شد .

دیدگاه