مجتمع ورزشی ماهان در شیراز گشایش یافت

  • 06 مهر 1398 - 17:31
مجتمع ورزشی ماهان در شیراز گشایش یافت

مجتمع ورزشی ماهان طی مراسمی با حضور شهردار شیراز، آیت الله دستغیب تولیت شاهچراغ و رییس هیات امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در محله مهدی آباد (کتس بس) با هدف توسعه فضاهای ورزشی در مناطق کمتر برخوردار شیراز افتتاح شد.

رئیس هیات امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاح مجتمع خیر ساز فرهنگی ورزشی ماهان در مهدی آباد با بیان این مطلب گفت: افتتاح چنین مجتمعی کاری است که در نتیجه ایثار و فداکاری و جهت رعایت منافع مردم صورت گرفته است. انجام اینگونه کارهای انسانی و خیرخواهانه یعنی ذخیره سازی نزد خداوند و این چیزی است که برای فرد باقی خواهد ماند.

آیت ا.. سید علی اصغر دستغیب ادامه داد: انجام اموری مانند این پروژه ها که در راستای منافع عمومی است سه ضلع دارد یک ضلع مسولین، ضلع دیگر مردم و ضلع سوم مجامع خیرین همچون مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز است که در طول عمر کوتاه خود کارهای بزرگی را در این مدت به ثمر رسانده است.

وی با اشاره به افتتاح این مجتمع در یکی از محرومترین نقاط شهر شیراز گفت: این منطقه در کنار محرومیت از جهات زیادی از جمله استعدادهای شناخته نشده غنی است که اگر به این استعدادهای درخشان توجه شود آینده ای روشن می‌تواند رقم بخورد اما گاهی شاهدیم بر اثر بی توجهی برخی استعدادهای درخشان به هدر می‌رود.

رئیس هیات امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز افزود: البته کار خیر تنها تامین مایحتاج، شغل وخانه برای یک خانواده نیست بلکه بخش عمده کار این است که با انجام بعضی امور از آفات اجتماعی پیشگیری کنیم. ساخت چنین مجتمعی ورزشی با توجه به تاثیر گذاری در مسائل اجتماعی می‌تواند در کاهش آسیب‌ها بسیار اثر گذار باشد و کمتر از ساخت اماکن فرهنگی و مذهبی نیست.

آیت ا… دستغیب با اشاره به اهمیت فعالیت مجمع خیرین اضافه کرد: مجامع خیرین حلقه اتصال مردم به مسولین هستند. مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز ظرف مدت کوتاهی کارهای بزرگی کرده که نتیجه همکاری همه بوده است.

وی با استقبال از ایده مهندس اسکندرپور شهردار شیراز مبنی بر اینکه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز هر چند مستقل اما جزئی از شهرداری است، افزود: این ایده نیز مبارک است و در این زمینه نکته مهم آن است که یک نفر حاضر به ایثار شود و بقیه او را یاری دهند.

احداث مجتمع ورزشی ماهان، یک خدمت ماندگار است

شهردار شیراز در آیین افتتاح این مجتمع ورزشی گفت: احداث مجتمع ورزشی ماهان در منطقه کمتربرخوردار مهدی آباد یک خدمت ماندگار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور با اشاره به بازدیدها و برنامه ریزی های انجام شده برای بهبود وضعیت محله مهدی آباد توسط شهردار سابق و فعلی منطقه ۹ که هر دو دارای مدرک شهرسازی هستند، گفت: مهدی آباد طی دو سال آینده باید با برنامه ریزی های انجام شده از شرایط مطلوب شهروندی برخوردار شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه رودخانه چنارراهدار در محدوده شهرداری منطقه ۹ و در مجاورت مجتمع ورزشی خیرساز ماهان باید به یک منطقه تفرجی و گردشگری تبدیل شود، گفت: این پروژه قابلیت تبدیل شدن به یک پروژه شاخص را دارد و از جمله پروژه های مورد تاکید شورای پنجم است.

شهردار شیراز در این مراسم و در جمع اهالی محله مهدی آباد اعلام کرد: آرزو دارم مهدی آباد به محله ای تبدیل شود که با افتخار اعلام کنیم می خواهیم در آن سرمایه گذاری انجام دهیم.

مهندس اسکندرپور با تاکید براینکه سالن های ورزشی و فرهنگسرا ها باید توسط خود مردم و به صورت هیات امنایی اداره شود، اظهار داشت: هم اکنون مجموعه‌های ورزشی و فرهنگسراها را نیروهای شهرداری اداره می کنند درصورتیکه اداره این اماکن باید به مردم سپرده شوند و مجتع ورزشی خیرساز ماهان نیز به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد.

وی با اعلام اینکه اداره هیات امنایی اماکن مختلف گردشگری، فرهنگ و ورزشی یکی از بهترین روش های مدیریت است، اضافه کرد: اگر مجموعه های مختلف به صورت هیئت امنای اداره شوند، نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

شهردار شیراز افتتاح این مجموعه را ناشی از روحیه تعاملی شهردار پیشین و فعلی منطقه ۹ شیراز دانست و افزود: از سایر شهرداران مناطق و مدیران شهری می خواهم که اگر شهروندی خواستار سرمایه گذاری یا انجام پروژه ای مشارکتی است، با وی همکاری کنند و در این مسیر پیش قدم شوند.

مهندس اسکندرپور خطاب به مدیران و مسئولین شهری حاضر در این آیین گفت: در شیراز ۱۵ محله آسیب پذیر از نظر آسیب های اجتماعی وجود دارد که فقر، مهاجرت، حاشیه نشینی و … از جمله عوامل به وجود آمدن آسیب های اجتماعی در این محلات هستند، از این رو همه دستگاه ها باید کمک کنند تا مسائل اجتماعی حاشیه شهر و محلات آسیب پذیر حل شوند.

مجتمع ورزشی ماهان ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد

فرزاد میرزایی شهردار منطقه ۹ شیراز نیز در آیین افتتاح مجتمع ورزشی ماهان گفت: این پروژه ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد که زمین آن به ارزش ۱۶ میلیارد تومان توسط شهرداری اهدا و ساختمان آن توسط حاج حسین جوکار با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان احداث شده و مجموعا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار داشته است.

میرزایی با اشاره به امکانات این مجتمع ورزشی افزود: این مجموعه دارای زمین چمن مصنوعی فوتبال با شیب و روشنایی استاندارد است و آمادگی برگزاری مسابقات مختلف شهری و کشوری در هنگام شب و بارندگی در این زمین وجود دارد. همچنین زورخانه و زمین والیبال از دیگر امکانات این مجتمع است.

شهردار منطقه ۹ شیراز خاطرنشان کرد: این پروژه ظرف مدت دو سال توسط مجمع خیرین و با استفاده از خدمات مهندسی ارائه شده از سوی شهرداری به بهره برداری رسید.

مجتمع ورزشی ماهان منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود

حسین جوکار خیر سازنده مجتمع ورزشی ماهان نیز در این مراسم گفت: شهرداری با در اختیار قرار دادن زمین و ارائه خدمات مهندسی و مجمع خیرین با احداث ساختمان موفق به ایجاد مجتمعی ورزشی در یکی از کم برخوردارترین مناطق شیراز شدند.

وی با بیان اینکه ساخت مجتمع ورزشی ماهان و احداث بلوار ۳۵ متری در مجاورت آن منجر به افزایش آسایش، امنیت و شادابی ساکنین منطقه شده است، افزود: احداث این پروژه و بهره برداری از آن کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

جوکار اضافه کرد: هدف از ایجاد این پروژه توسعه فرهنگی و ورزشی محله مهدی آباد و محله های مجاور آن همچون حجت آباد، کوشک میدان، ده پیاله و … است. همچنین یکی دیگر از اهداف احداث این پروژه استعدادیابی بین نوجوان و جوانان محلات کمتر برخوردار شیراز است.

خیر سازنده مجتمع ورزشی ماهان هزینه ایجاد زمین چمن مصنوعی این مجتمع را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: زمین فوتبال ماهان قابلیت برگزاری مسابقات کشوری را دارد. وی با تاکید بر اینکه اگر همکاری شهرداری نبود مجتمع ورزشی ماهان نیز افتتاح نمی شد، افزود: مقرر شده این پروژه به صورت هیات امنایی توسط شهرداری و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز اداره شود.

علی نویدگویی نایب رییس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز در آیین افتتاح مجتمع ورزشی خیرساز ماهان گفت: منطقه مهدی آباد از جمله مناطق کمتر برخوردار شیراز است که باید در نقاط مختلف آن مجموعه های مختلف فرهنگی و ورزشی احداث شود.

نویدگویی ضمن اشاره به برخی از پروژه های احداث شده توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز افزود: بیش از ۴۰ پروژه مختلف در سطح شهر شیراز توسط این مجمع ایجاد شده که در کلیه این پروژه ها شهرداری زمین را اهدا و مجمع خیرین اقدام به احداث ساختمان کرده است، از این رو شهرداری مالک این پروژه ها است.

براساس این گزارش، مجتمع ورزشی خیرساز ماهان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در محله مهدی آباد (کتس بس) با هدف توسعه فضاهای ورزشی در مناطق کمتر برخوردار شیراز افتتاح شد. این مجتمع ورزشی شامل زورخانه زمین های فوتبال والیبال است.

دیدگاه