هادی چوپان نفر سوم مسابقات مستر المپیا شد

  • 24 شهریور 1398 - 15:52
هادی چوپان نفر سوم مسابقات مستر المپیا شد

هادی چوپان در مسابقات بدنسازی “مستر المپیا” به مقام سوم جهان رسید. این اولین مدال یک ایرانی در تاریخ رقابت های وزن آزاد مستر المپیا است.

هادی که برای اولین بار حضور در معتبرترین رویداد بدنسازی حرفه ای جهان را تجربه می کرد، در بخش پرورش اندام و در رقابت با بهترین بدنسازان حال حاضر جهان روی سکوی سومی قرار گرفت و تبدیل به اولین بدنساز ایرانی شد که در این مسابقات به چنین افتخاری دست پیدا می کند. این شگفتی در حالی رقم خورد که تا دو هفته پیش مشخص نبود که آیا هادی چوپان می تواند ویزای آمریکا را دریافت کند یا نه. ولی این اتفاق افتاد و این بدنساز ایرانی با نمایشی کم نقص، تبدیل به مهم ترین اتفاق این دوره مسترالمپیا شد.

هادی چوپان که به «گرگ ایرانی» مشهور شده، سال گذشته هم جواز حضور در مسابقات مسترالمپیا را به دست آورده بود اما به دلیل تحریم ها و محدودیت های دریافت ویزا، نتوانسته بود به آمریکا سفر کند. او که مدتی است زیرنظر هنی رامبد، مربی ایرانی الاصل بدنسازی تمرین می کند ابتدا قصد داشت در بخش بدنسازان کمتر از ۲۱۲ پوند (۹۶ کیلو) روی استیج برود که نسبت به رقابت های دسته آزاد (اوپن) اعتبار و اهمیت کمتری دارد. ولی هادی در یک تصمیم شجاعانه از عنوان قهرمانی در دسته ۲۱۲ پوند گذشت و با اینکه از حریفانش حدود ۱۰ کیلو سبک تر بود به رقابت با بدنسازان دسته آزاد رفت.

علاوه بر مقام سومی گرگ ایرانی در لاس وگاس، هادی جایزه «قهرمان مردم» را نیز به خودش اختصاص داد. این جایزه که از سال پیش ابداع شده، تماشاگران، محبوب ترین و بهترین بدنساز حاضر در مسترالمپیا را انتخاب می کنند.

دیدگاه