لیگ جهانی والیبال؛ ایران با شکست صربستان صعود کرد

  • 08 تیر 1398 - 8:25
لیگ جهانی والیبال؛ ایران با شکست صربستان صعود کرد

ملی پوشان والیبال ایران با غلبه بر صربستان موفق شدند جواز راهیابی به مرحله نهایی رقابت های لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۹ را دریافت کنند.

به گزارش یورو نیوز، تیم ملی والیبال ایران که در رقابت های فصل جاری لیگ جهانی از ابتدا درخشش خیره کننده ای داشت روز جمعه با کسب یازدهمین پیروزی در این رقابت ها فارغ از نتیجه دو مسابقه باقی مانده مجوز صعود به مرحله نهایی را دریافت کرد.

شاگردان کولاکوویچ بدین ترتیب بدون احتساب نتیجه دو دیدار باقی مانده از مرحله گروهی مقابل بلغارستان و آمریکا، میزبان مرحله نهایی پس ازغلبه بر صرب ها با ۱۱ پیروزی از سیزده مسابقه بالاتر از برزیل و روسیه صدر جدول گروه را در اختیار گرفتند و صعود به مرحله نهایی را مسجل کردند.

ملی پوشان ایران در مسابقه مقابل صربستان از چهار ست تنها نتیجه یک ست را واگذار کردند و موفق شدند ۳ بر ۱ حریف را شکست دهند. این دیدار درسالن کالدرامای شهر «پولودیوو» بلغارستان انجام شد.

صرب ها که قهرمانی المپیک را در کارنامه دارند در این دور رقابت ها عملکردی خوبی از خود ارائه نکرده و به نتایج ضعیفی دست یافته اند. تیم صربستان از سیزده مسابقه انجام شده تنها ۵ برد بدست آورده و در رتبه یازدهم قرار گفته است.

تیم ملی والیبال ایران در دو دیدار دیگر هفته پنجم روز شنبه به مصاف بلغارستان، میزبان رقابت های این هفته می رود و روز یکشنبه نیز با تیم ملی والیبال آمریکا روبرو می شود.

با توجه به میزبانی آمریکا از مرحله نهایی رقابت های لیگ جهانی، آخرین مسابقه مرحله گروهی ایران مقابل ملی پوشان آمریکایی می تواند ضمن یک تدارک خوب برای شاگردان کولاکوویچ محک خوبی برای ارزیابی قدرت تیم ملی ایران باشد.

شیکاگو شهری است که قرار است پذیرای تیم های راه یافته به مرحله نهایی باشد. این مرحله با حضور شش تیم و در دو گروه سه تیمی برگزار خواهد شد.

والیبال ایران که با سرمایه گذاری بر روی استعدادهای جوان از حدود یک دهه گذشته استارت برای پیشرفت و رسیدن به سطح جهانی را آغاز کرده پنج سال پیش موفق شد با برتری مقابل لهستان در هفته ششم رقابت ها برای نخستین بار به مرحله نهایی صعود کند.

دیدگاه