تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

تیم ملی فوتبال ایران قطر را در انتخابی جام جهانی روسیه برد

  • 03 فروردین 1396 - 23:07
تیم ملی فوتبال ایران قطر را در انتخابی جام جهانی روسیه برد

تیم ملی فوتبال ایران در ششمین دیدار خود در مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، قطر را در دوحه ۰-۱ شکست داد. این دیدار شامگاه پنجشنبه سوم فروردین برگزار شد.

تک گل این بازی را مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس در دقیقه ۵۲ بازی وارد دروازه حریف کرد.

تیم ایران بازی را با علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی،‌ علیرضا جهانبخش و سردار آزمون آغاز کرد.

به این ترتیب بر خلاف بازی‌های گذشته در خط دفاعی از زوج پژمان منتظری و مرتضی پورعلی گنجی بهره می‌برد. همچنین بعد از پنج بازی، وریا غفوری جایگزین رامین رضاییان در پست مدافع راست شد.

کارلوس کی‌روش سرمربی ایران پس از بازی گفت: “امشب شاهد بودید تیمی که حاکم بر بازی بود، نتیجه بهتری کسب کرد. اختلاف سطح ما با قطر زیاد بود و می‌توانم بگویم امشب باید چهار یا پنج بر صفر بازی را به سود خود می‌کردیم. باید به بازیکنان قطری بابت روحیه جنگندگی که از خود نشان دادند، تبریک بگویم، اما بدون شک باید مراتب تحسین خود را تقدیم بازیکنان تیمم بکنم که در زمین بازی نشان دادند ما تیم برتر زمین بودیم و نتیجه لازم را هم گرفتیم. ما با روحیه بسیار خوب و انگیزه بالا بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم.”

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران اما در ادامه با انتقاد از جرج فوساتی، سرمربی اروگوئه‌ای قطر گفت : “کشور قطر استحقاق بیشتری از این مربی دارد. متأسفانه کادرفنی قطر به من و خانواده‌ام توهین کردند. آن‌ها از اینکه داور زبان اسپانیایی بلد نبود، سوءاستفاده کردند. تمامی کادر قطر در دقایق پایانی بازی به زبان اسپانیایی به من و خانواده من توهین کردند. بدون شک می‌گویم که این کادرفنی و این مربی در شأن تیم ملی قطر نیستند.”

ایران با برتری برابر قطر، ۱۴ امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول گروه A بدون حتی یک گل خورده تثبیت کرد.

پس از ایران، کره‌جنوبی با ۱۰ و ازبکستان با ۹ امتیاز در رده‌های بعدی گروه قرار دارند. قطر هم با این شکست با ۴ امتیاز در قعر جدول قرار گرفت.

پیش از بازی ایران رقبای اصلی ایران برای صعود به جام جهانی روسیه از حریفان شکست خوردند. کره جنوبی ۰-۱ به چین باخت و ازبکستان با همین نتیجه از سوریه شکست خورد.

دیدگاه