کی‌روش: برای برد بازی می‌کنیم اما در نهایت خدای فوتبال تصمیم خواهد گرفت

  • 30 خرداد 1397 - 10:09
کی‌روش: برای برد بازی می‌کنیم اما در نهایت خدای فوتبال تصمیم خواهد گرفت

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه مسابقه با تیم ملی اسپانیا گفت این تیم می‌تواند توپ و بازی را کنترل کند اما نمی‌تواند از نظر روحی و میل به جنگندگی بازیکنان ایران را کنترل کند.

سرمربی ایران گفت ایران نمی‌تواند تسلیم شود چون این بی‌احترامی به فوتبال و بی‌احترامی به حریف است به همین دلیل هم ایران برای برد به زمین می‌رود و در نهایت “خدای فوتبال تصمیم خواهد گرفت.”

سرمربی پرتغالی ایران گفت: “بازی با اسپانیا که یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی است افتخار و فرصتی منحصر به فرد برای بازیکنان ما است. بازیکنان ما همگی خوشحال، مشتاق و هیجان‌زده هستند. آن‌ها در این بازی یاد خواهند گرفت، رشد می‌کنند و بهتر خواهند شد. ما اینجا نیامده‌ایم که با تیم‌های ضعیف بازی کنیم بلکه می‌خواهیم بهتر شویم.”

کارلوس کی‌روش همچنین گفت: “همه می‌دانند پیش‌زمینه و امکانات و تدارکات ما مثل آن‌ها نیست و شرایط‌مان مثل بقیه بازیکنان دنیا نیست.”

“اما صرف نظر از آن که چه پیش بیاید نه توجیه می‌کنیم نه بهانه‌ می‌آوریم. ما فقط برای پیراهن می‌جنگیم، در تیم ما هیچ کس نباید ملامت شود و همه ما باید مسئولیت بپذیریم. من به بازیکنانم گفته‌ام وقتی که بعد از بازی به رختکن می‌روید طرفداران ایران باید به شما افتخار کنند و پیراهن ایران را در جایگاه بالاتری قرار گرفته باشد.”

از سرمربی تیم درباره برکناری لوپتگی، سرمربی پیشین اسپانیا و جایگزین شدن فرناندو هیرو سوال شد.

او پاسخ داد: “هر کس که فوتبال را دنبال می‌کند، می داند فوتبال پر از شگفتی است و همه چیر دائم تغییر می‌کند. من خواستم فرناندو هیرو جزو کادر مربیگری رئال مادرید باشد و حالا او رقیب من است. من هیرو را خوب می‌شناسم و می‌دانم که مهارت‌های زیادی دارد و تیم را متحد را خواهد کرد. من او را به عنوان مربی انتخاب کردم و این نشانه احترام من است به او به عنوان مربی، بازیکن و انسان.”

از کی‌روش سوال شد آیا پاسخ “پرسش یک میلیون دلاری” که چطور باید جلوی اسپانیا را گرفت می‌داند؟

او پاسخ داد که یک میلیون دلار برای چنین پرسشی بسیار ارزان است: “هیچ تیم یا بازیکنی کامل نیست و هیچ‌کس در فوتبال از پیش برنده نیست و این جادوی فوتبال است. در فوتبال ممکن یک تیم در وقت و شرایط نامناسب بدتر از شما باشد. ما چیزی برای از دست دادن نداریم. تیم ملی ایران آماده جام ملت‌های آسیا می‌شود. این برای ما شرایط برد-برد است.”

“تمام بازیکنان اسپانیا خطرناک هستند. و این تیمی که در کنار تیم‌های مثل پرتغال و آلمان توانایی رسیدن به مراحل بالای جام را دارد. برای من هم این است که بازیکنان ما قوی، خوش‌بین و متمرکز باشند.”

از کارلوس کی‌روش سوال شد که به بازیکنانش چه گفته و آیا ایران می‌تواند خالق شگفتی شود؟

سرمربی ۶۵ ساله ایران پاسخ داد: “فردا ما سعی می‌کنیم خوب بازی کنیم و می‌دانیم که باید بهترین بازی خود را ارائه کنیم. اسپانیا سبک بسیار خاص و دشواری دارد اما مهمترین نکته رویکرد ما به بازی است. ما باید از هر فرصتی استفاده کنیم. خیلی مهم است که مثبت و خوش‌بین باشیم، این تنها حالت برای بردن است. ما بازیکنان فوق‌العاده‌ای داریم همان‌طور که اسپانیا بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارند اما از کسی نام نمی‌برم چون آن‌ها به تبلیغ من نیاز ندارند.”

مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی ایران هم گفت: “خوشحالم که در جام جهانی هستم. این آرزوی هر بازیکنی است چون این اتفاق برای هر بازیکنی نمی‌افتد. هر چقدر هم تجربه داشته باشید شرایط در جام جهانی فرق می‌کند. ما کار راحتی نداریم اما آماده‌ایم که توانایی‌هایمان را نشان دهیم.”

او درباره مصدومیت روزبه چشمی، مدافع ایران گفت: “روزبه بازیکنی بسیار مهم و کلیدی بود و کیفیت بازیش را با وجود انتقادها نشان داد. ما بازیکنان خوبی داریم که می‌توانند جایش را پر کنند. ما یک تیم، یک خانواده و یک ملت و هستیم و نشان داده‌ایم که در شرایط سخت با هم هستیم و نتایح خوب می‌گیریم. این مصدومیت هم به ما کمک کرد بیشتر متحد شویم و دلیلی است که محکم‌تر و با تمام وجود بازی کنیم و به او نشان دهیم که به فکرش هستیم.”

از مسعود شجاعی درباره حضور زنان در فوتبال ایران سوال شد. او گفت همان‌طور که قبلا اشاره کرده “ما یک خانواده هستیم و پرداختن به چنین موضوعی بی‌احترامی به تیم مقابل است. ما در این باره بعدا در داخل خانواده صحبت خواهیم کرد.”

دیدگاه