داور نخستین بازی ایران در جام جهانی کیست؟

  • 24 خرداد 1397 - 17:17
داور نخستین بازی ایران در جام جهانی کیست؟

فیفا، جونیت چاکر داور سرشناس اهل ترکیه را به عنوان داور بازی ایران و مراکش انتخاب کرد. آقای چاکر متولد ۱۹۷۶ در استانبول است و از سال ۲۰۰۶ وارد لیست بین‌المللی فیفا شده است.

این داور ترک همین یک ماه پیش بازی جنجالی رئال مادرید و بایرن مونیخ را در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو قضاوت کرد، بازی که هواداران تیم آلمانی معتقد بودند با ناداوری از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند. آقای چاکر همچنین بازی رفت تیم‌های یوونتوس و رئال مادرید در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در تورین را قضاوت کرد. دیداری که با شکست ۳-۰ بیانکونری و پیروزی سفیدپوشان مادریدی همراه شد.

آقای چاکر همچنین قضاوت فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۵ میلادی میان بارسلونا و یوونتوس را برعهده داشت که در نهایت با قهرمانی آبی و اناری پوشان همراه شد.

آقای چاکر که عموما برای رئال مادرید خوش یمن بوده است، در رقابت‌های سال قبل لیگ قهرمانان اروپا هم دیدارهای این تیم با اتلتیکو مادرید و همچنین ناپولی را سوت زده است. دیدارهایی که اتفاقا بازهم نتیجه به سود کهکشانی‌های مادرید رقم خورده است.

این داور بین‌المللی، همچنین برای تماشای دیدار تیم‌های ایران و ترکیه که ۲۹ ماه مه در استانبول برگزار شد، به ورزشگاه رفته بود و دیدار ملی‌پوشان کشورمان و تیم ملی ترکیه را از نزدیک تماشا کرد.

گفتنی است دیدار تیم‌های ایران و مراکش روز جمعه در ورزشگاه شهر سنت پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود.

دیدگاه