«یک جادوگر: برق شیراز را می‌توانم قهرمان کنم»

  • 23 آبان 1396 - 17:05
«یک جادوگر: برق شیراز را می‌توانم قهرمان کنم»
شخصی که از او به عنوان «جادوگر» و «دارای سابقه کار در فوتبال» نام برده شده، گفته می‌تواند تیم برق شیراز را قهرمان لیگ دسته یک کند.

او که نامش فاش نشده به باشگا خبرنگاران گفته: «برق شیراز را می‌توانیم قهرمان کنیم البته با فاصله، چون می‌دانم که با این علم به محض اینکه تیم را در دست بگیرد می‌تواند این تیم قهرمان شود. البته شما اگر با لیگ برتر هم بخواهید با برق شیراز در همین لیگ یک بازی کنید باید بدانید هر تیمی نمی‌تواند برق شیراز را شکست دهد مگر اینکه تیم منچستر یونایند بخواهد بیاید که برق شیراز را شکست دهد که البته آن تیم هم نمی‌تواند شکست دهد مگر اینکه یک تساوی از برق بگیرد.»

این شخص افزوده: «جادوگری تنها در فوتبال نیست و می‌تواند در هر علمی باشد. من فقط در فوتبال گا‌هی پول می‌گیرم. کار‌های مردمی من هیچ کدام پولی نیست یعنی نمی‌توانم پول بگیرم و اصلا این کار را نمی‌کنم.»

استفاده از «طلسم» و «جادو» در فوتبال ایران چندروز قبل هم خبرساز شده‌ بود. در جریان رقابت‌های دسته اول فوتبال، مسئولین تیم گل‌گهر سیرجان مایع زرد رنگی را از پشت دروازه تحویل گرفته و اطراف دروازه پاشیدند.

مسئول چمن ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، گفته این کار برای دفع طلسم تیم رقیب، اقدام به ریختن ادرار درون دروازه این تیم کرده است.

سایت ورزش سه نوشت: «توپ از خط دروازه عبور کرد اما داور پس از پذیرفتن گل، در مشورت با کمک داور دوباره آن را رد کرد که لابد متوسلین به سحر و جادو این مسئله را ناشی را از کارکرد مایعی می‌دانند که مورد استفاده قرار گرفت».

پژمان راهبر سردبیر این سایت در توییتر، تصویر لحظه یاد شده را منتشر کرد و نوشت: «ادرار بچه نابالغ برای طلسم و کسب امتیاز».

جواد نکونام سرمربی تیم خونه به خونه بابل و رکورددار بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران گفت: «مدارک مستندی داریم و حاضریم در اختیار مراجع تصمیم‌گیری بگذاریم. وای به حال فوتبال ایران که تیمی بخواهد با این ابزارها حریفان را شکست دهد».

علی گوینی از مسئولین ورزشگاه سیرجان به سایت تسنیم گفته است چون توپ جمع‌کن تیم رقیب، پودر سفیدی روی خط دروازه تیم‌شان ریخته، ما برای دفع طلسم از ادرار استفاده کردیم.

آقای گویینی در توضیح اقدام خورد گفت: «گل‌گهر سیرجان دو بار توپ را به تیر دروازه زد و من مطمئن شدم که توپ‌جمع‌کن‌ها درست گفته‌اند. پس از آن تصمیم گرفتیم با ریختن ادرار، طلسم آنها را باطل کنیم.»

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، فروردین امسال در گزارشی اعلام کرد براساس تحقیقات کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، چند جریان فعال در ارتباط با « سِحر و جادوگری» در مسابقات فوتبال شناسایی شده اند و مراجع قضایی درباره آنها تصمیم گیری خواهند کرد.

در سال های اخیر در برخی رسانه های ایران، موضوع استفاده از «سحر و جادو» برای تغییر نتایج مسابقات فوتبال، بارها مطرح شده و به مسئله ای چالش برانگیز برای اهالی فوتبال تبدیل شده است.

دیدگاه