«اعتراض به نحوه برگزاری نظرسنجی انتخاب رئیس آینده علوم پزشکی شیراز»

  • 03 آبان 1396 - 8:57
«اعتراض به نحوه برگزاری نظرسنجی انتخاب رئیس آینده علوم پزشکی شیراز»

سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به برگزاری نظرسنجی در خصوص رئیس آینده این دانشگاه کرده که اعتراضاتی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته. خبر این نظرسنجی به طور ناگهانی شامگاه سه شنبه دوم آبان منتشر شده.

قرار است این نظرسنجی روز پنجشنبه چهارم آبان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر برگزار شود.

برخی گروه ها در شبکه های اجتماعی می گویند که این نظرسنجی در واقع «تمسخر انتخابات و دموکراسی» است.

آن ها می گویند که «مکانیسم این نظرسنجی، نامزدها و ناظران» مشخص نیستند و «شرکت کنندگان اعضای هیات علمی هستند در فاصله حداکثر ۳۶ ساعت قبل از برگزاری انتخابات مطلع شده اند که در انتخاباتی که کاندیداهای آن مشخص نیست شرکت کنند احتمالا به این صورت است که انتخاب کنندگان اسم هر که را که دلشان خواست بنویسند.»

به گفته این معترضان، «وقتی انتخاب کنندگان نمی دانند کاندیداها چه کسانی هستند و برنامه آن ها برای ریاست دانشگاه چیست چگونه می توانند انتخاب درستی داشته باشند؟»


برخی دیگر از مواردی که معترضان مطرح کرده اند:

  • فرض کنید کسی تمایل داشته باشد در این انتخابات نامزد شود آیا زمان کافی برای ارائه دیدگاهها و جلب آرا در اختیار دارد؟
  • آیا طراحی ناگهانی بودن این انتخابات برای استخراج نتیجه از پیش تعریف شده برای آن نیست؟
  • آیا کسانی که منافع خاص دارند می توانند مجریان بی طرفی باشند؟

در حال حاضر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. دکتر ایمانیه از سال ۱۳۸۴ تاکنون رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

ایمانیه مدتی قبل گفته بود که از سمتش استعفا کرده و وزیر بهداشت هم با آن به صورت شفاهی موافقت کرده است.

چهار سال قبل و با آغاز به کار دور اول دولت حسن روحانی، شماری از فعالان دانشجویی خواهان برکناری او شدند اما دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دکتر ایمانیه را ابقا کرد. فعالان دانشجویی خواهان برکناری او و برچیده‌شدن برخوردهای امنیتی در این دانشگاه بودند. دکتر ایمانیه از چهره‌های نزدیک به محافظه‌کاران است.

فرج‌الله رجبی، نماینده شیراز در مجلس پنجم شهریور امسال گفته بود که در حوزه معاونت دانشجویی و حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشجویان «برخوردهای سخت و امنیتی» می‌شود و «خیلی‌ها را دچار مشکل کرده است.»

این نماینده مجلس افزوده بود: «این موضوع را مستقیما با آقای دکتر ایمانیه مطرح کرده‌ایم، بسیاری از دانشجویان این دانشگاه از نوع نگاه امنیتی که به آنان می‌شود گلایه دارند.»

رجبی نگاه امنیتی در دانشگاه را «نقطه ضعف» دانسته و گفته بود: «چندین بار درخواست کردیم که اقدام روشنی در رفع مشکل انجام شود اما نشد.»

دیدگاه