احمد تنوری: وزارت کشور باید تا شنبه نظرش را در خصوص حکم شهردار شیراز اعلام کند

  • 28 مهر 1396 - 15:35
احمد تنوری: وزارت کشور باید تا شنبه نظرش را در خصوص حکم شهردار شیراز اعلام کند

احمد تنوری، رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شیراز گفت که وزارت کشور باید تا روز شنبه ۲۹ مهر در خصوص حیدر اسکندرپور، شهردار منتخب شیرار نظرش را اعلام کند.

آقای تنوری که برای «پیگیری و اطمینان‌خاطر» از صدور حکم حیدر اسکندرپور در تهران به سر می‌‌برد، در ویدئوی لایو که در اینستاگرام منتشر کرد، افزود: بیش از ۱۰ روز از معرفی آقای اسکندرپور گذشته و باید تا روز پنجشنبه (۲۷ مهر) حکم شهردار صادر می‌شد.

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شیراز گفت:‌ با احتساب تعطیلی پنجشنبه و جمعه، وزارت کشور اگر روز شنبه (۲۹ مهر) حکم شهردار منتخب شورای پنجم شیراز را صادر نکند، حتما باید بدون فوت وقت این عدم صدور حکم را اعلام کند تا شورا در این ارتباط تصمیم بگیرد.

احمد تنوری افزود: اگر این اتفاق بیفتد و وزارت کشور حکم شهردار را صادر نکند، تاکید بنده بر این است که شورای باید رای اصراری دهد.

به گفته او، بیش از این کارهای شهرداری و برنامه‌های شورا به خاطر تاخیر در صدور حکم شهردار نباید معطل بماند.

بر اساس قوانین وزارت کشور ۱۰ روز مهلت دارد تا حکم شهردار را صادر کند. آقای اسکندرپور ۱۶ مهر از سوی شورای شهر شیراز برای تصدی شهرداری انتخاب شد.

حیدر اسکندرپور دومین گزینه شورای شهر برای تصدی شهرداری شیراز است

ابراهیم صبوری، نایب‌رئیس شورای شهر شیراز نیز روز پنجشنبه گفت که برخی افراد در وزارت کشور «علاقه‌مند نیستند» حکم شهردار شیراز صادر شود. او توضیح بیشتری در خصوص این افراد نداد اما برخی منابع می‌گویند سیدمحمدعلی افشانی استاندار پیشین فارس که معاون عمرانی وزیر کشور شده، در این خصوص نقش عمده‌ای دارد.

مهدی حاجتی، عضو شورای شیراز نیز چند روز قبل از تاخیر وزارت کشور در صدور حکم شهردار شیراز انتقاد کرده و گفته بود: «به نظر می‌رسد وزارت کشور یا اطلاعی از وضعیت اداره کلان‌شهرها ندارد و یا با کلانشهری مثل شیراز مانند یک بخشداری یا دهیاری برخورد می‌شود.»

تا زمان صدور حکم حیدر اسکندرپور از سوی وزیر کشور آقای اسدی سرپرست شهرداری شیراز خواهد بود. آقای اسدی در حال حاضر نزدیک به ۶۰ روز است که سرپرست شهرداری است و بر اساس قانون بیش از سه ماه نمی‌تواند سرپرست باشد.

آقای اسکندرپور در زمان دولت سیدمحمد خاتمی فرماندار شیراز بوده است.

پیش از این نیز شورای شهر در اول شهریور عبدالحمید معافیان را به عنوان گزینه شهرداری شیراز معرفی کرد اما وزارت کشور پس از گذشت بیش از ۵۰ روز در نامه‌ای اعلام کرد که آقای معافیان به دلیل بازنشستگی نمی‌تواند شهردار شود.

وزارت کشور حکم عبدالحمید معافیان اولین گزینه شورای شهر شیراز را برای تصدی شهرداری به دلیل «بازنشستگی» او صادر نکرد

دیدگاه