روایت ضد و نقیض در خصوص مشاهد شیء نورانی در آسمان فارس

  • 24 مهر 1396 - 23:38
روایت ضد و نقیض در خصوص مشاهد شیء نورانی در آسمان فارس

شامگاه دوشنبه ۲۴ مهر در برخی از نقاط استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان شی‌ء نورانی مشاهده شد. یک مقام دولتی این شی‌ء نورانی را شهاب‌سنگ دانسته اما یک مقام نظامی آن را مربوط به موشک اعلام کرده است.

حسن فیاض‌پور، مدیرکل بحران مدیریت استانداری فارس به خبرگزاری تسنیم گفته که این شی شهاب سنگ بوده که در آسمان شهرهای لامرد، بنارویه، اوز و دیگر شهرها دیده شده است.
اما امیر سرتیپ دوم علیرضا الهامی معاون عملیات قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفته: رویت اشیای نورانی امشب در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور، حاصل سوزش  بوستر موشک “دومین” ماهواره جاسوسی امریکا با نام NROL_52 بوده است که از فلوریدا پرتاب شده و از سوی دیگر روسیه نیز برای جایگذاری کپسول در ماهواره پرتابی ماه قبل، پرتاب همزمانی را داشته است که خطوط پدافند هوایی از جنوبغرب تا هرمزگان (اهواز ،شیراز و بندرعباس) در ارتفاع خیلی بالا و سرعت  فراصوت آنرا کشف و در جنوب هرمزگان ناپدید شدند.
معاون عملیات قرار گاه پدافند هوایی افزود: خط سیر واقعی موشک های پرتاب شده از خارج مرزهای کشورمان بوده و به‌دلیل ارتفاع خیلی بالا به نظر آمده که از  آسمان کشور عبورکرده است.
به گفته او، اینگونه سوزش بوستری هیچ خطری نداشته و تا قبل از رسیدن به ارتفاع ۸۰ تا ۹۰ هزارپایی سوخته و از بین می‌روند.
مدتی قبل هم شی‌ء نورانی در آسمان برخی از شهرهای ایران مشاهده شده بود.قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیای ارتش گفته بود این شی‌ء نورانی که گزارش شده در آسمان ایران دیده شده آزمایش موشکی روسیه است.

دیدگاه