تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

شهردار منتخب شیراز: نگاهی انسان‌محور به توسعه شهری دارم

  • 17 مهر 1396 - 11:13
شهردار منتخب شیراز: نگاهی انسان‌محور به توسعه شهری دارم

حیدر اسکندرپور شهردار منتخب شورای پنجم شهر شیراز گفت: نگاهی انسان محور به توسعه شهر دارد و اجرای طرح‌های عمرانی را با توجه به ضرورت ارتقاء رفاه شهروندی دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حیدر اسکندرپور، عصر یکشنبه ۱۶ مهر و بعد از انتخابش توسط اعضای شورای پنجم شهر شیراز به عنوان گزینه تصدی پست شهرداری شیراز، در جمع خبرنگاران گفت: تا زمانیکه نظر وزارت کشور رسما اعلام و حکم شهرداری برایم صادر نشود، با هیچ یک از کارکنان و مدیران مجموعه شهرداری شیراز ارتباطی نخواهم داشت.

وی تهیه هرگونه لیستی از مدیران آینده شهرداری شیراز را رد و تاکید کرد: با اعتماد به نفس کامل از مدیران جوان در شهرداری استفاده می‌کنم به امید اینکه طیفی از مدیران توانمند و جوان را برای آینده شهر و کشورمان تربیت کرده باشیم.

اسکندرپور تصریح کرد: بعد از اعلام نظر وزارت کشور و در فرصتی مناسب پیرامون انتخاب مدیران شهرداری تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با تاکید براینکه در دوران تصدی فرمانداری شیراز نیز اعتقاد کاملی به نقش نظارتی رسانه‌ها داشته است، گفت: معتقدم رسانه‌ها می‌توانند و باید در زمینه شفاف‌سازی عملکرد مدیران و دستگاه‌های مختلف فعال باشند.

اسکندرپور با اشاره به اینکه زمینه برای حضور زنان در سطوح مدیریتی شهرداری شیراز فراهم است، گفت: با توجه به حضور ۲ نفر نماینده از جامعه بانوان در شورای شهر شیراز، بستر را برای به‌کارگیری توان مدیریتی بانوان در شهرداری فراهم می‌بینم.

شهردار منتخب شورای شهر شیراز با قدردانی از وحدت و همدلی شورا در موضوع انتخاب او، گفت: از اینکه شهر و شهرداری شیراز امکان استفاده از ظرفیت مدیریتی آقای معافیان که جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود، محروم شد، متاسف هستم و امیدوارم که امکان استفاده از تجربه‌های ارزنده این نیروی کارآمد در زمینه مدیریت شهری فراهم باشد.

شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه ۱۶ مهر در جلسه علنی و با رای مخفی اعضا و با حضور نماینده فرمانداری، حیدر اسکندرپور را به عنوان گزینه خود برای تصدی پست شهرداری شیراز، انتخاب کرد.

تمام ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر شیراز رای خود را برای تصدی پست شهرداری به اسکندرپور دادند؛ اقدامی که در مورد عبدالحمید معافیان نیز انجام شده بود.

وزارت کشور بعد از قریب به ۵۰ روز با استناد به استفساریه مجلس شورای اسلامی و به دلیل بازنشسته بودن عبدالحمید معافیان، از شورای شهر شیراز خواسته بود گزینه دیگری برای تصدی پست شهرداری این کلانشهر معرفی کنند.

 

دیدگاه