بازداشت 81 شکارچی و کشف 50 اسلحه توسط یگان حفاظت محیط زیست فارس

  • 12 مهر 1396 - 9:08
بازداشت 81 شکارچی و کشف 50 اسلحه توسط یگان حفاظت محیط زیست فارس

نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان فارس در شهریورماه سال جاری ۸۱ نفر را به اتهام «شکار و صید» قانونی بازداشت کردند. از این متهمان ۵۰ اسلحه نیز کشف شده است.

نبی‌الله مرادی، سرپرست اداره کل حفاظت  محیط زیست فارس در این رابطه گفت: این عملیات توسط نیروهای یگان در شهرستان‌های جهرم، داراب، کازرون، قیر و کارزین، لار، پاسارگاد، فسا، مرودشت، فراشبند، خرامه، نورآباد، خنج، اقلید، بوانات، استهبان، زرین‌دشت، لامرد، مهر، منطقه حفاظت شده مله گاله، پارک‌های ملی قطرویه و بمو انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، مجتبی شکرانه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان نیز گفت:  از این متخلفین لاشه ۸ راس قوچ، بز، خرگوش  و لاشه ۲۰۸ قطعه کبک، تیهو، اردک، دراج، قرقاول و کبوتر و ۱۰۹ قطعه پرنده زنده‌گیری‌شده شامل کبک، سهره، طرقه و بلبل خرما کشف شد.

او همچنین از کشف  ۱۲۸ قطعه ماهی کپور،۵۸۵۰ متر تور ماهیگیری،  طی این مدت خبر داد.

آمارهای موجود از «تعداد جانوران و پرندگان، میزان شکار و همچنین اسلحه‌های موجود» نشان می‌دهد که شکار بی‌رویه یکی از مشکلات مهم محیط زیست ایران طی چندین دهه اخیر است که به شدت بر تعداد حیوانات وحشی اثر گذاشته و جمعیت برخی گونه‌‌ها را به شدت کاهش داده و یا به انقراض کشانده است.

دیدگاه