عضو شورای شهر شیراز: شورا می‌تواند حکم شهردار را صادر کند

  • 11 مهر 1396 - 10:45
عضو شورای شهر شیراز: شورا می‌تواند حکم شهردار را صادر کند

مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز در واکنش به تاخیر وزارت کشور در صدور حکم عبدالحمید معافیان شهردار منتخب شیراز گفت که شورای شهر می‌تواند به طور مستقیم حکم او را صادر کند.

حاجتی روز دوشنبه ۱۰ مهر در حاشیه جلسه شورای شهر شیراز گفت: «قانون یک سری اختیارات را برای شورا پیش‌بینی کرده و آن هم اقدام مستقیم شورا برای صدور حکم شهردار منتخب خودش است.»

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل افزود: «شهردار ما ۱۳ عضو شورای شهر، آقای مهندش معافیان است و به بعد از ایشان فکر نمی‌کنیم.»

عبدالحمید معافیان ۲۸ مرداد امسال با رای هر ۱۳ عضو شورای شهر به عنوان شهردار شیراز معرفی شد اما با گذشت بیش از ۴۰ روز هنوز حکم او از سوی وزیر کشور صادر نشده است. وزارت کشور تنها ۱۰ روز فرصت داشته که این حکم را صادر کند.

آقای حاجتی گفت: «اینکه به چه سمتی برویم روزهای آینده و رفتار وزارت کشور واکنش ما را تعیین خواهد کرد.»

لیلا دودمان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز نیز در این خصوص گفت:‌ «وزارت کشور از دادن پاسخ در خصوص مساله شهرداری خودداری کرده و اینکه چرا جواب استعلام به تاخیر افتاده من هنوز اطلاع خاصی ندارم.»

خانم دودمان ابراز امیدواری کرد تا وزارت کشور با ۱۳ عضو شورای شهر که همه جمعا و به اتفاق آرا به منتخب خودشان رای دادند، همکاری کند.

در همین حال و به دنبال تاخیر وزارت کشور در صدور حکم عبدالحمید معافیان، هفته گذشته کمپینی برای حمایت از او تشکیل شد.

این کمپین که روز سه‌شنبه ۴ مهر تشکیل شده، خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور اعلام کرده که با توجه به اتمام مهلت قانونی صدور حکم شهردار شهر شیراز توسط وزارت کشور، «تشویش‌ها و دل‌نگرانی‌هایی در میان فعالان سیاسی، جامعه مدنی شیراز و همچنین اعضای شورای شهر فراگیر شده است. »

کمپین حمایت از شهردار منتخب شیراز خطاب به روحانی افزوده: «با توجه به سابقه‌ پر افتخار آقای مهندس معافیان در سمت‌های مهم اجرایی و با در نظر گرفتن اوصافی چون پاک‌دستی و شجاعت و همچنین دارا بودن اعتماد فعالان ستاد انتخاباتی شما و شخص جنابتان حکم شهرداری ایشان در اسرع زمان صادر گردد. تا مردم حاصل انتخاب خویش را مشاهده نمایند و خاطری آسوده بیابند.»

بیش از ۷ هزار نفر به این کمپین که در تلگرام کار خود را آغاز کرده، پیوسته‌اند.


عبدالحمید معافیان کیست؟

معافیان متولد ۱۳۳۶ در شیراز و دارای لیسانس مکانیک است. او از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۲ مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بوده و در دولت سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق مشاور و معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بوده است.

معافیان در نیمه دوم سال ۱۳۸۴ از مشاغل دولتی بازنشسته شد.

رزومه عبدالحمید معافیان 

معافیان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان فارس بود.

«ایجاد درآمدهای پایدار، جذب سرمایه‌گذاران، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، ایجاد بزرگراه برای کاهش ترافیک، ارتقای توان جذب گردشگر، تحول در حوزه فرهنگی و هنری شهرداری، جلوگیری از زندگی حاشیه‌ای، تغییر در مبلمان شهری، توسعه متوازن شهری و حفظ باغات» از جمله برنامه‌هایی است که معافیان برای اداره شیراز اعلام کرده است.

 

 

دیدگاه