هشدار در خصوص عواقب تجدیدنظر شورای شهر شیراز در رأی به شهردار

  • 10 مهر 1396 - 7:48
هشدار در خصوص عواقب تجدیدنظر شورای شهر شیراز در رأی به شهردار

سولماز دهقانی، رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز به طور ضمنی و بدون اشاره مستقیم به عبدالحمید معافیان شهردار پیشنهادی گفته که شورا نبایستی در رای خود تجدیدنظر کند.

این عضو شورای شهر شامگاه یکشنبه ۹ مهر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «شورای پنجم به طور قطع می‌داند که هرگونه بازگشت از رای و نظر خود در ابتدای کار باعث تضعیف جایگاه شورا و اثرگذاری آن خواهد شد.»

امروز قرار است شورای شهر در خصوص تاخیر وزارت کشور در صدور حکم شهردار منتخب جلسه‌ای برگزار کند، جلسه‌ای که علنی یا غیرعلنی بودن آن هنوز روشن نیست.

عبدالحمید معافیان ۲۸ مرداد امسال با رای هر ۱۳ عضو شورای شهر به عنوان شهردار شیراز معرفی شد اما با گذشت بیش از ۴۰ روز هنوز حکم او از سوی وزیر کشور صادر نشده است. وزارت کشور تنها ۱۰ روز فرصت داشته که این حکم را صادر کند.

ابراهیم صبوری نایب رییس شورای شهر شیراز هفته گذشته از تاخیر در صدور حکم عبدالحمید معافیان شهردار پیشنهادی شیراز انتقاد کرد. آقای صبوری، یکشنبه دوم مهر در جلسه شورای شهر گفت: «بیش از یک ماه از انتخاب جناب آقای مهندس معافیان به عنوان شهردار شیراز می‌گذرد اما متاسفانه با اینکه وزارت کشور می‌بایست طی ۱۰ روز نظر خود را در این مورد اعلام نماید؛ با گذشت بیش از یک ماه هنوز هیچ پاسخی از سوی وزارت کشور اعلام نشده است.»

نایب رئیس شورای شهر شیراز از وزیر کشور خواست تا «هرچه زودتر وضعیت شهر شیراز را تعیین تکلیف نماید.»

در همین حال و به دنبال تاخیر وزارت کشور در صدور حکم عبدالحمید معافیان، هفته گذشته کمپینی برای حمایت از او تشکیل شد.

این کمپین که روز سه‌شنبه ۴ مهر تشکیل شده، خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور اعلام کرده که با توجه به اتمام مهلت قانونی صدور حکم شهردار شهر شیراز توسط وزارت کشور، «تشویش‌ها و دل‌نگرانی‌هایی در میان فعالان سیاسی، جامعه مدنی شیراز و همچنین اعضای شورای شهر فراگیر شده است. »

کمپین حمایت از شهردار منتخب شیراز خطاب به روحانی افزوده: «با توجه به سابقه‌ پر افتخار آقای مهندس معافیان در سمت‌های مهم اجرایی و با در نظر گرفتن اوصافی چون پاک‌دستی و شجاعت و همچنین دارا بودن اعتماد فعالان ستاد انتخاباتی شما و شخص جنابتان حکم شهرداری ایشان در اسرع زمان صادر گردد. تا مردم حاصل انتخاب خویش را مشاهده نمایند و خاطری آسوده بیابند.»

بیش از ۷ هزار نفر تا صبح امروز به این کمپین که در تلگرام کار خود را آغاز کرده، پیوسته‌اند.


عبدالحمید معافیان کیست؟

معافیان متولد ۱۳۳۶ در شیراز و دارای لیسانس مکانیک است. او از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۲ مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بوده و در دولت سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق مشاور و معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بوده است.

معافیان در نیمه دوم سال ۱۳۸۴ از مشاغل دولتی بازنشسته شد.

رزومه عبدالحمید معافیان 

معافیان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان فارس بود.

«ایجاد درآمدهای پایدار، جذب سرمایه‌گذاران، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، ایجاد بزرگراه برای کاهش ترافیک، ارتقای توان جذب گردشگر، تحول در حوزه فرهنگی و هنری شهرداری، جلوگیری از زندگی حاشیه‌ای، تغییر در مبلمان شهری، توسعه متوازن شهری و حفظ باغات» از جمله برنامه‌هایی است که معافیان برای اداره شیراز اعلام کرده است.

 

دیدگاه