موافقت وزیر بهداشت با استعفای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

  • 06 مهر 1396 - 9:31
موافقت وزیر بهداشت با استعفای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دکتر محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید که خودش اصرار دارد استعفا کند و دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز به طور «شفاهی» با این استعفا موافقت کرده است.

ایمانیه امروز به خبرگزاری تسنیم گفت:وزیر این موافقت شفاهی را مشروط بر این امر کرده‌اند که فرد جایگزین با مشورت و صلاحدید من تعیین شود و شایعات پخش شده در مورد کاندیداهای مطرح در فضای مجازی، صحت ندارد.

دکتر ایمانیه از سال ۱۳۸۴ تاکنون رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

چهار سال قبل و با آغاز به کار دور اول دولت حسن روحانی، شماری از فعالان دانشجویی خواهان برکناری او شدند اما دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دکتر ایمانیه را ابقا کرد. فعالان دانشجویی خواهان برکناری او و برچیده‌شدن برخوردهای امنیتی در این دانشگاه بودند. دکتر ایمانیه از چهره‌های نزدیک به محافظه‌کاران است.

فرج‌الله رجبی، نماینده شیراز در مجلس پنجم شهریور امسال گفته بود که در حوزه معاونت دانشجویی و حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشجویان «برخوردهای سخت و امنیتی» می‌شود و «خیلی‌ها را دچار مشکل کرده است.»

این نماینده مجلس افزوده بود: «این موضوع را مستقیما با آقای دکتر ایمانیه مطرح کرده‌ایم، بسیاری از دانشجویان این دانشگاه از نوع نگاه امنیتی که به آنان می‌شود گلایه دارند.»

رجبی نگاه امنیتی در دانشگاه را «نقطه ضعف» دانسته و گفته بود: «چندین بار درخواست کردیم که اقدام روشنی در رفع مشکل انجام شود اما نشد.»

 

دیدگاه