بازداشت راننده تاکسی جنجال‌آفرین در اصفهان

  • 05 مهر 1396 - 8:48
بازداشت راننده تاکسی جنجال‌آفرین در اصفهان

انتشار ویدیویی از یک راننده تاکسی در اصفهان که یک زن را در حالی که روی کاپوت خودرو آویزان است مسافت زیادی کشیده، با انتقاد‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است.

در این ویدیو که مسافر خودرویی که نزدیک تاکسی با تلفن همراه خود آن را ثبت کرده، زنی را نشان می‌دهد که بر روی کاپوت یک تاکسی افتاده و راننده بدون توجه به او با سرعت به رانندگی خود ادامه می‌دهد.

گفته شده که همسر این فرد با انداختن خود روی کاپوت قصد داشته که مانع حرکت خودرو شود.

این تصاویر در یکی از برنامه‌های تلویزیون دولتی ایران هم پخش شده و رسانه‌های دولتی در ایران حرکت راننده را “تقبیح” کرده‌اند. گفته شده این اتفاق مربوط به سه روز پیش (اول مهر) است.

علیرضا صلواتی، معاون شهردار اصفهان دراین باره گفته است: “این حادثه به دلیل اختلاف راننده تاکسی با همسرش اتفاق افتاده است و به هیچ عنوان مربوط به برخورد راننده و مسافر نبوده است.”

شرکت تاکسی‌رانی اصفهان البته ساعاتی بعد از این اتفاق راننده را شناسایی کرد و نیروی انتظامی استان اصفهان هم از دستگیری این راننده خبر داده است.

جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان هم گفته است: “این راننده همراه با پرونده تحویل مراجع قضایی شده است.”

این در حالی است به گفته دادستان اصفهان این زن آسیب دیده است.

حسن رحیمی، دادستان اصفهان گفته است: “همسر این فرد در اثر این اتفاق آسیب دیده است؛ دراین راستا پرونده قضایی تشکیل و برای راننده تاکسی متخلف قرار تامین صادر شده است.”

سازمان تاکسی‌رانی اصفهان هم اختلاف خانوادگی راننده تاکسی با همسرش در این حادثه را تایید کرده است.

حسین جعفری، مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی اصفهان گفته است: “اگرچه سازمان تاکسی‌رانی اصفهان چنین رفتارهایی را کاملا رد می‌کند، اما این حادثه به دنبال اختلاف خانوادگی راننده تاکسی اتفاق افتاده است و ارتباطی به برخورد مسافر و راننده نداشته است.”

آقای جعفری البته از نمایش این ویدیو در تلویزیون دولتی ایران انتقاد کرده است و گفته: “نمایش این فیلم از رسانه ملی بدون توضیح جزئیات این شبهه را ایجاد کرده که این حادثه برخورد مسافر و راننده و یا تصادف با عابر پیاده بوده است و موجب لطمه به حیثیت سایر رانندگان می‌شود.”

دیدگاه