اقدام به خودکشی نافرجام دو کارگر در جهرم

  • 26 شهریور 1396 - 8:45
اقدام به خودکشی نافرجام دو کارگر در جهرم

دو کارگر نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به دلیل «عقب افتادن چندین ماهه دستمزدشان» قصد داشتند با پرتاب کردن خود از بالای چرثقیل خودکشی کنند.

به گزارش جهرم فردا، این دو کارگر ساعت ۱۱:۳۰ پیش از ظهر روز شنبه ۲۵ شهریور قصد داشتند خودکشی کنند اما ظاهرا پس از اینکه در ساعت ۱۴:۳۰ دستمزدشان پرداخت شد، از خودکشی منصرف شدند.

از مشکلات عاطفی، معیشتی و افسردگی به عنوان دلایل اصلی خودکشی در ایران نام برده می‌شود. در خصوص شمار خودکشی‌ها در شیراز و استان فارس آماری در دست نیست. سازمان پزشکی قانونی کشور از سال ۱۳۹۲ به بعد آمار خودکشی‌ها را اعلام نکرده است.

تیرماه امسال نیز شماری از کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به دلیل عدم پرداخت حقوق‌شان قصد داشتند یکی از پیمانکاران این نیروگاه را در ساختمان اداری «حبس کنند» اما شمار دیگری از کارگران به این اقدام معرتض بودند و بین‌شان درگیری رخ داد.

به‌دنبال این رخداد، محمدرضا رضائی‌کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس از مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم خواست تا برای پرداخت حقوق کارکنان این نیروگاه اقدامی فوری انجام دهد.

به گفته او، «طبیعی است کارگری که ۳۰ روز تمام در نیروگاه زحمت می‌کشد، آخر ماه منتظر حق و حقوقش باشد، وقتی مطالبات وی پرداخت نشود، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.»

در سال‌های اخیر بارها عدم پرداخت حقوق کارگران باعث بروز تجمعات و تنش‌هایی در شهرهای مختلف شده است.

دیدگاه