«58 درصد ایرانیان بالای 18 سال عضو تلگرام هستند»

  • 26 شهریور 1396 - 9:03
«58 درصد ایرانیان بالای 18 سال عضو تلگرام هستند»

نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می‌دهد که ۵۸.۴ درصد ایرانیان بالای ۱۸ سال از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کنند.

محمد آقاسی، رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران گفت که میزان عضویت ایرانیان در تلگرام در آذرماه سال ۱۳۹۴، سی و هفت درصد؛ در بهمن ماه سال ۱۳۹۵، شصت درصد و در شهریور ماه سال ۱۳۹۶ به ۶۲.۲ درصد رسیده است.

به گفته او، نوع استفاده ایرانیان از شبکه اجتماعی تلگرام نیز در سه سال گذشته تغییر کرده و اکنون از این شبکه اجتماعی به عنوان سرگرمی کمتر استفاده می‌شود: «در آذرماه سال ۹۴، ۶۶.۷ درصد مخاطبان، در بهمن ماه ۹۵، ۲۴ درصد مخاطبان و در شهریور ۹۶، ۲۲.۲ درصد مخاطبان از تلگرام بیشتر به‌عنوان سرگرمی استفاده می‌کنند.»

رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران توضیح نداده که اغلب استفاده ایرانیان از تلگرام در چه زمینه‌هایی است اما گمان می‌رود کسب اطلاعات و اخبار یکی از موارد پراستفاده ایرانی‌ها از تلگرام باشد.

تلگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است. شمار کاربران تلگرام در ایران بیش از ۴۰ میلیون نفر برآورد می‌شود.

مقامات قضایی ایران در سه سال اخیر از شورای عالی فضای مجازی خواستند تا در مورد فیلتر اپلیکیشن‌های موبایلی تصمیم‌گیری کنند اما حسن روحانی، رئیس‌جمهور که رئیس شورای عالی فضای مجازی است با فیلترینگ این شبکه‌ها مخالف است.

 

دیدگاه