مخالفان تاکسی‌های اینترنتی دوباره در شیراز تجمع کردند

  • 11 شهریور 1396 - 12:20
مخالفان تاکسی‌های اینترنتی دوباره در شیراز تجمع کردند

یک هفته پس از آنکه رانندگان تاکسی در اعتراض به فعالیت‌های تاکسی‌هی اینترنتی (اسنپ) در شیراز تجمع کردند، امروز هم مدیران شماری از آژانس‌های تلفنی شیراز مقابل استانداری فارس تجمع اعتراضی برپا کردند.

تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی در محکومیت فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در دست داشتند.

آن‌ها فعالیت تاکسی‌های اینترنتی را به معنای «افزایش آسیب‌های اجتماعی» توصیف کردند. این معترضان در حالی چنین ادعایی مطرح کرده‌اند که از فعالیت اسنپ در شیراز مدت کوتاهی می‌گذرد و آماری در خصوص این نوع ادعاها در دست نیست.

یکی از رانندگان آژانس‌های تلفنی شیراز که خواست نامش برده نشود به آبان‌پرس گفت که از زمان آغاز فعالیت اسنپ، اوضاع کار تاکسی‌ تلفنی‌ها با مشکل مواجه شده است.

به گفته او، شماری از رانندگان‌ تاکسی تلفنی‌ها در هفته‌های اخیر به اسنپ پیوسته‌اند.

یک راننده تاکسی نیز که در خیابان طالقانی شیراز مسافرکشی می‌کند، در خصوص چرایی قیمت بالای حمل و نقل مسافر توسط تاکسی‌ها در مقایسه با اسنپ از پاسخ سر باز زد و با عصبانیت گفت «همین که هست.»

او در پاسخ به این پرسش که با چنین وضعیتی در رقابت با اسنپ که مسافر را به صورت ارزان‌تر جابجا می‌کند، شکست خواهید خورد، گفت که «هرگز این اتفاق نمی‌افتد.»

شماری از تاکسی‌داران شیراز نیز روز شنبه ۴ شهریور در اعتراض به فعالیت اسنپ در چهار راه پارامونت تجمع کردند. به دنبال این تجمع، فرماندار شیراز گفت که فعالیت تاکسی‌های اینترنتی قانونی است.

به گفته حیدر عالیشوندی، جلوی ورود و پیشرفت تکنولوژی را نمی‌توان گرفت.

او از رانندگان معترض خواست تا خود را با شرایط وفق دهند: «راه دیگری نیست، آن‌ها (اسنپ) فعالیت‌شان قانونی است و نمی‌شود تکنولوژی را پس زد.»

به گفته عالیشوندی، «گسترش تاکسی‌های اینترنتی فقط مختص به شیراز و استان فارس نیست و در کل دنیا این سیستم فعال است و از آن استفاده می‌شود.»

«اسنپ» سرویس‌ هوشمند درخواست تاکسی است که در بین شهروندان بسیار محبوب شده‌ و از آنها به جای استفاده از آژانس و تاکسی‌های تلفنی، از تاکسی‌های این شرکت استفاده می‌کنند.

ارزانی، کیفیت سرویس و دسترسی سریع از ویژگی‌های این اپلیکیشن است که باعث شده تا به سرعت جای خود را در بین شهروندان باز کند.

اسنپ چند هفته‌ای است که کار خود را در شیراز آغاز کرده است.

 

 

دیدگاه