تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

رئیس پلیس تهران: ماموران به صورت خودسرانه با معترضان موسسه ثامن برخورد کردند

  • 29 خرداد 1396 - 17:08
رئیس پلیس تهران: ماموران به صورت خودسرانه با معترضان موسسه ثامن برخورد کردند

سرتیپ حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران در خصوص درگیری ماموران با معترضان به موسسه ثامن گفت که ماموران به صورت «خودسر» با آن‌ها درگیر شده‌اند.

ساجدی‌نیا امروز دوشنبه ۲۹ خرداد به خبرگزاری تسنیم گفت: روز گذشته درگیری مقابل یکی از مؤسسات مالی پایتخت بین پلیس و تجمع‌کنندگان ایجاد شد که متاسفانه در حاشیه این درگیری چند نفر از عوامل پلیس به‌صورت خودسرانه با مردم درگیر شدند.

او افزود: به‌دنبال این اقدام چند مأمور خودسر، فرمانده میدان به این اقدام آنها اعتراض کرد و از این رو سایر مأموران پلیس برای ممانعت از درگیری مأموران خاطی با مردم وارد عمل شدند.

به‌گفته سردار ساجدی‌نیا، پلیس سریعاً مأموران خاطی و خودسر را شناسایی کرد و طبق دستورالعمل موجود با آنها برخورد کرد.

روز گذشته (یکشنبه ۲۸ خرداد) ویدیوهایی از درگیری مأموران پلیس با تجمع‌کنندگان در مقابل شعبه موسسه ثامن منتشر شد که در شبکه‌های اجتماعی بازتابی گسترده یافت.

رئیس پلیس تهران گفته که “چند مأمور خودسر” در جریان تجمع گروهی از سپرده‌گذاران در مقابل یکی از شعبه‌های موسسه مالی ثامن در تهران با تجمع‌کنندگان درگیر شدند که با آنها برخورد شده است.

سرتیپ حسین ساجدی‌نیا امروز دوشنبه ۲۹ خرداد گفت که در پی درگیر شدن این مأموران با معترضان، “فرمانده میدان به این اقدام آنها اعتراض کرد و از این رو سایر مأموران پلیس برای ممانعت از درگیری مأموران خاطی با مردم وارد عمل شدند”.

روز گذشته (یکشنبه ۲۸ خرداد) ویدیوهایی از درگیری مأموران پلیس با تجمع‌کنندگان در مقابل شعبه موسسه ثامن منتشر شد که در شبکه‌های اجتماعی بازتابی گسترده یافت.

در این ویدیوها به نظر می‌رسید که مأموران پلیس برای کمک به خروج رئیس شعبه از میان معترضان وارد عمل می‌شوند و کمی بعد با باتوم به ضرب و جرح عده‌ای از تجمع‌کنندگان می‌پردازند.

در بخش پایانی یکی از این ویدیوها، درگیری کوتاهی میان مأموران دیده می‌شود.

سپرده‌گذاران موسسه مالی ثامن در روزهای اخیر و در پی انتشار اخباری مبنی بر بروز مشکل مالی برای این موسسه، برای پس گرفتن سپرده‌های خود به شعبه‌های مختلف مراجعه کرده‌اند.

هجوم سپردا‌گذاران باعث بروز مشکلاتی شده، اما مسئولان موسسه ثامن به سپرده‌گذاران اطمینان خاطر داده‌اند که مشکلی در تأمین نقدینگی ندارند.

فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی، هم گفته است که “مؤسسه ثامن در مسیر پیوستن به مؤسسات مجاز است و سپرده‌گذاران نباید نگران باشند.”

تلاش برای ادغام

موسسه اعتباری ثامن مجوز فعالیت از بانک مرکزی ندارد و اخیرا اعلام شد که برای ادغام با موسسه مالی و اعتباری کوثر مشغول مذاکره است.

عیسی رضایی، مدیرعامل موسسه کوثر، که رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری ثامن هم هست به شبکه خبر تلویزیون دولتی ایران گفته بود که سهامداران موسسه ثامن از اخذ مجوز بانک مرکزی ناامید شده‌اند و با موسسه کوثر برای ادغام به توافق اولیه دست یافته‌اند.

او گفت که توافق اولیه به اطلاع بانک مرکزی رسیده و آنها در انتظار پاسخ بانک مرکزی هستند.

آقای رضایی گفته که شرط موسسه کوثر برای ادغام با ثامن، موافقت بانک مرکزی برای تبدیل موسسه کوثر به بانک است.

در این حال ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران از رسانه‌ها و مردم خواسته که آرامش خود را حفظ و از اقدامات “هیجانی” اجتناب کنند چون چنین اقداماتی ممکن است باعث ایجاد ضرر و زیان شود.

اخیرا ناتوانی موسسه‌های مالی کاسپین و آرمان در پرداخت تعهدات خود به سپرده گذاران خبرساز شده بود.

دیدگاه