با کشف جسد یک معدنکار دیگر، تعداد قربانیان معدن یورت به 44 نفر رسید

  • 21 اردیبهشت 1396 - 20:16
با کشف جسد یک معدنکار دیگر، تعداد قربانیان معدن یورت به 44 نفر رسید

استانداری گلستان روز پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت، اعلام کرد که جسد یک معدنکار دیگر در معدن زمستان یورت پیدا شده، اما به علت ریزش آوار، دسترسی به آن دشوار است.

خبرگزاری ایلنا به نقل از حمیدرضا منتظری، از مدیران استانداری گلستان، گزارش داد که به دلیل احتمال ریزش مجدد تونل کار آواربرداری و رسیدن به محل مدفون شدن این معدنکار به کندی پیش می‌رود.

تاکنون مرگ ۴۴ نفر از کارگران معدن یورت در گلستان تایید و اجساد ۴۳ تن از آنها از زیر آوار بیرون آورده شده است.

در حادثه انفجار در این معدن که در نزدیکی آزادشهر در استان گلستان قرار دارد، حدود ۷۰ معدنکار نیز زخمی شدند.

پیشتر علی ربیعی، وزیر کار، علت وقوع انفجار و محبوس شدن کارگران در این معدن را «اشتباه آنان برای روشن کردن لوکوموتیو حمل زغال سنگ به شیوه باتری به باتری» عنوان کرده است.

استاندار گلستان نیز روز چهارشنبه از پیگیری علت وقوع حادثه معدن آزادشهر از سوی کمیته حقیقت‌یاب خبر داد و گفت: «پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل مسکن خانواده‌ها و در لیست شهدا قرار دادن جان‌باختگان این حادثه نیز انجام می‌شود.»

این در حالی است که خبرگزاری ایسنا گزارش داده که شرکت بیمه آسیا در سایت خود اعلام کرده برای پرداخت بیمه مسئولیت کارگران معدن یورت در حال بررسی‌هایی است تا دیه‌ای به بازماندگان‌شان پرداخت کند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که «طبق ماده ۱۰ قانون بیمه به بازماندگان این فاجعه ملی بابت دیه عزیزان‌شان حداکثر حدود ۱۷ میلیون تومان می‌رسد».

دیدگاه