کشف 13 جسد دیگر از تونل معدن آزادشهر

  • 18 اردیبهشت 1396 - 7:13
کشف 13 جسد دیگر از تونل معدن آزادشهر

صادق علی مقدم، مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: با تلاش نیروهای تجسس امدادگر در معدن زمستان یورت آزادشهر، جسد ۱۳ معدنچی دیگر در عمق تونل معدن شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او افزود: تلاش برای خارج کردن این اجساد از تونل معدن ادامه دارد.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گلستان گفت که با این اجساد کشف شده، شمار جانباختگان حادثه انفجار معدن آزادشهر به ۳۵ نفر رسید.

انفجار در این معدن زغال‌سنگ، که در نزدیکی آزادشهر در استان گلستان واقع شده، قبل از ظهر چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت روی داد.

از قول عین الله شهابی، امام جمعه آزادشهر، نقل شده است که “بنا به اظهارات کارگران وخانواده‌های معدن کاران و جانباختگان،؛ مسئولان وکارفرمای معدن یورت مقصر اصلی بروز این حادثه به شمار می‌روند.”

 انتقاد شدید روحانی از مدیریت معدن یورت
حسن روحانی در جمع هوادارنش در ارومیه گفت: «این معدن در بخش خصوصی و در اختیار یک نهاد بوده است و آنها باید پاسخگوی مردم باشند. ما با همه توان در کنار مردم و کارگران و در کنار معدنچیان و خانواده های عزیز از دست داده خواهیم بود، ولی کسانی که مسئول آن معدن بوده اند چرا مهر سکوت بر دهان زده اند؟»

براساس گزارش ها سهم عمده این معدن یعنی حدود ٢٠درصد متعلق به صندوق مهر ایرانیان (بسیج)، حدود ١٠درصد متعلق به تکادو (شرکت مجتمع صنایع و معادت احیای سپاهان) و بخشی از آن متعلق به نگین طبس است؛ اما نزدیک به ۵٠درصد از سهم آن متعلق به کارمندان بازنشسته زغال‌سنگ و مردم عادی است.

بازجویی از مدیر پیمانکار معدن

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان، روز یکشنبه با اعلام بازجویی از مدیر معدن زغال سنگ آزادشهر در دادسرای عمومی و انقلاب آزادشهر، گفت: مدیر معدن و پیمانکار معدن با قرار وثیقه فعلا آزاد هستند.

وی با اشاره به اینکه کار ثبت و تشکیل پرونده شاکیان این حادثه با سرعت انجام می شود، افزود: تاکنون تعدادی از اولیای دم و کارگران مجروح این حادثه به دادسرای آزادشهر مراجعه و شکایت خود را ثبت کرده اند.

این مقام قضایی توضیحی درباره این شکایات نداد.

دیدگاه