بارندگی های اخیر منابع آبی فارس را در برابر بحران کم آبی ایمن نمی کند

  • 27 دی 1400 - 10:28
بارندگی های اخیر منابع آبی فارس را در برابر بحران کم آبی ایمن نمی کند

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در جلسه ای با نماینده مردم شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان استهبان گفت:باران رحمت الهی پهنه گسترده استان فارس را پوشش داد ولی این میزان بارندگی منابع آبی استان را در برابر بحران کم آبی ایمن نمی کند.

علی بوستانی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل این شرکت یکشنبه در جلسه ای با فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی و یوسف کارگر فرماندار شهرستان استهبان، ضمن بررسی آخرین روند آبرسانی به شهرها و روستاهای شهرستان مذکور، 

با ابراز خرسندی از  نزول باران رحمت خداوند و بارندگی های مطلوب در روزهای اخیر، اظهار داشت: هرچند باران مناسبی در استان بارید اما کم آبی در منابع زیر زمینی ما بسیار عمیق است و نیاز به بارندگی های مناسب و مطلوب طی سالیان متوالی دارد تا جبران شود. بی تردید این میزان  بارندگی منابع آبی استان را در برابر  بحران کم آبی ایمن نمی کند و مردم ما باید همچنان در مصرف آب صرفه جو باشند.

 مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به وضعیت نامطلوب منابع آب ، همکاری مسئولین به منظور تخصیص و جذب اعتبارات عمرانی را خواستار شد که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان استهبان در خصوص پیگیری مسائل مطروحه جهت جذب اعتبارات لازم، قول مساعد دادند.

بر اساس آمارهای موجود ۸۲۵  روستا از ۲هزار و ۳۲۰ روستای تحت پوشش و  ۳۳ شهر از ۱۰۹ شهر تحت پوشش شرکت آبفا فارس در حالت بحران و تنش آبی قرار دارند و می‌بایست اقدامات پیشگیرانه برای گریز از بحران کم آبی دراین مناطق دنبال شود.

عدم بارش مطلوب باران در کشور در بلند مدت، طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده و تأثیر عمیقی بر منابع آب گذاشته است. در کوتاه مدت نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۶ درصد با کاهش بارندگی مواجه هستیم.

دیدگاه