۲۰ مدیر شهرداری شیراز به نمایشگاه اکسپو دبی می‌روند

  • 20 دی 1400 - 11:29
۲۰ مدیر شهرداری شیراز به نمایشگاه اکسپو دبی می‌روند

شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ در سی و ششمین جلسه علنی با سفر بیست نفر از مدیران ارشد و میانی شهرداری شیراز برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، این مصوبه براساس طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا مبنی بر الزام شهرداری شیراز به اعزام هیأتی بیست نفره متشکل از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان حوزه فرهنگی و فنی به نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی بود و بر اساس این مصوبه مقرر شد شهرداری شیراز ضمن رعایت ضوابط، مقررات و آیین نامه های مربوطه، اقدامات لازم را انجام دهد.

نمایشگاه های اکسپو با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی کشورها در زمینه های مختلف برگزار می شود.

الزارم شهرداری شیراز به اجرای پروژه نواب – احمد بن موسی 
طرح کمیسیون عمران شورا، درباره الزام شهرداری به اجرای پروژه نواب صفوی – احمد ابن موسی در سه فاز دیگر دستور کار این جلسه بود که با رای مثبت شورا همراه شد.
 بر طبق این مصوبه شهرداری شیراز مکلف به اجرای تقاطع نواب صفوی –احمد ابن موسی- کمربندی در سه فاز شد.
این ۳ فاز شامل اجرای پل های چپ گرد کمربندی غرب به احمد ابن موسی ،شرق و بلعکس به عنوان فاز یک پروژه، اجرای پل نواب صفوی شمال به جنوب و بلعکس به عنوان فاز دوم پروژه و اجرای چهار پل نواب با دو دوربرگردان غیر همسطح در محور کمربندی با فاصله بهینه طراحی شده از پل نواب به عنوان فاز سوم پروژه است.
همچنین بر اساس این مصوبه،شهرداری شیراز مکلف است با توجه به برنامه زمان بندی فازهای اجرایی پروژه و با لحاظ اولویت رفع معارض ملکی را در مناطق پنج و نه شهرداری انجام دهد تا در زمان بندی اجرای پروژه وقفه ایجاد نشود.
در کنار این موارد شهرداری شیراز مکلف شد برنامه زمانبندی اجرای هر سه فاز این پروژه را به صورت مکتوب ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر ارائه و تاییدهای لازم را از کمیسیون عمران شورا اخذ  کند و در کنار آن اتصال راست گرد احمدابن موسی به کمربندی ( ترافیک عبوری شمال شرقی به جنوب غربی ) را به صورت غیر همسطح بارویکرد کاهش طول رمپ پل اصلی نواب ، کاهش دو دهانه اجرای این پل، عدم جابجایی تأسیسات واقع در انتهای خیابان نواب، کاهش رفع معارض ملکی جهت اجرای راست گرد کمربندی شرق به خیابان نواب اجرا کند.
شهرداری شیراز همچنین مکلف است بودجه مورد نیاز اجرای این پروژه را نیز در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی کند.

مجوز قرارداد با دانشگاه علم و صنعت
لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره اخذ مجوز انعقاد قرارداد ادامه و تکمیل بهنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک کلان شهر شیراز با دانشگاه علم و صنعت با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری بدون تشریفات دیگر مصوبه این جلسه شورای شهر شیراز بود.
بر طبق ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده شد که نسبت به انعقاد قرارداد « ادامه و تکمیل بهنگام سازی مطالعات جامع حمل ونقل کلانشهر شیراز» با دانشگاه علم و صنعت با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری بدون تشریفات اقدام کند.

باز هم سخن از سرمایه گذاری 
طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، درباره اختصاص و راه اندازی شعبه ای برای جذب سرمایه گذاران در نمایشگاه بین المللی فارس به صورت مداوم و مستمر، دیگر دستور کار این جلسه بود که با چراغ سبز شورانشینان همراه شد.
بر طبق این مصوبه در زمینه اختصاص و راه اندازی مکان یا شعبه ای تحت عنوان دفتر جذب سرمایه گذاری در محل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس،  شهرداری شیراز مکلف شد با تعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس مکان مناسب را به منظور دفتر جذب سرمایه گذاری تعیین و نسبت به راه اندازی و فعال کردن دفتر جذب به صورت مداوم و مستمر با امکانات و نیروی انسانی موجود در شهرداری اقدام و نتیجه اقدامات را به صورت فصلی به استاندار فارس گزارش کند.
دیگر دستور کار این جلسه طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، درباره صدور موافقت نامه اعلام ضابطه بر روی اراضی و املاک واقع در شهر شیراز جهت تسهیل در امر سرمایه گذاری توسط مالکین و سرمایه گذاران بود،موضوعی که با چراغ سبز اعضا تبدیل به مصوبه شد.
بر طبق ماده واحده این مصوبه شهرداری مکلف شد بر اساس یک فازبندی مشخص، املاک با مالکیت اشخاص حقیقی، حقوقی، دولتی و غیره را که ظرفیت و منافع اقتصادی بیشتری جهت سرمایه‌گذاری در شهر شیراز دارد را شناسایی و ظرف مدت یک ماه ضابطه و طرح پیشنهادی را براساس میزان تراکم، نوع کاربری و غیره تحت عنوان اعلام ضابطه به کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری ارائه کند.

باغ ها بشوند آموزشی و مزار مشاهیر؛ شاید وقتی دیگر   
طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، درباره بررسی درخواست مرکز تربیت تفریحی طوبی درخصوص دراختیار گذاری یکی از باغ های تحت تملک شهرداری شیراز به منظور راه اندازی باغ آموزشی، تربیتی، مهارتی و زیست محیطی (مزرعه طوبی) دیگر دستور کار این جلسه بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز در این رابطه گفت: در این زمینه باید مشخص شود که در این خصوص چگونه عمل خواهد شد.
علی اکبر سلطانی افزود: در زمینه اجرای اینگونه‌ پروژه‌ها مشکلی نیست اما هر کاری قاعده و قوانینی دارد که باید رعایت شود و در خصوص این طرح نیز باید به صورت مشترک توسط دو کمیسیون مربوطه شورا بررسی بیشتری صورت گیرد.
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز هم در واکنش به مباحث مطرح شده و صحبت‌های عضو دیگر شورا گفت: همه دست به دست هم داده تا این کار انجام نشود.
محمد فرخ‌زاده اظهار داشت: این رفتارها سیاسی است و به شهر لطمه می زند و در حالی که طرح‌های نامشخص یک خطی با هزینه‌های میلیاردی تایید می‌شود اما با اینگونه طرح‌های تربیتی و آموزشی مخالفت می‌شود.
رئیس شورای شهر شیراز به فرخ زاده گفت: همه به دنبال پخته تر شدن این طرح هستند نه حذف آن.
مهدی طاهری افزود: هر حرفی را نباید در صحن علنی شورا  بیان کرد و شائبه رفتار سیاسی درست نیست چون محیط شورای شهر شیراز سیاسی نیست.
در ادامه مقرر شد این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون های مشترک گردشگری و زیارت و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا ارسال شود.
نهمین دستور کار این جلسه،طرح کمیسیون مشترک گردشگری و زیارت و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، درخصوص اختصاص قطعه ای مناسب برای احداث، باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز بود که پس از بحث وگفت وگو مقرر شد موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مشترک گردشگری و زیارت، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارجاع شود و اعضای شورا در وقت قانونی نظرات خود را مکتوب به کمیسیون مشترک مذکور اعلام کنند.

دیدگاه