تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد: برکناری رئیس دانشگاه آزاد مشکوک است

  • 13 اردیبهشت 1396 - 22:12
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد: برکناری رئیس دانشگاه آزاد مشکوک است

محمد فرهادی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و عضو هیات امنای دانشگاه آزاد می‌گوید برکناری حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد «مشکوک» است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، فرهادی امروز پس از پایان جلسه هیات دولت گفت که در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد شرکت داشته و پس از پایان جلسه، آنجا را ترک کرده و در زمان جلسه هم، رای‌گیری برای برکناری میرزاده انجام نشده است.

ظاهرا پس از اینکه وزیر علوم و حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و عضو هیات امنای دانشگاه آزاد، جلسه هیات امنای این دانشگاه را ترک کرده‌اند، چهار نفر از اعضای هیات امنا رای به برکناری میرزاده داده‌اند.

حمید میرزاده در رفتاری اعتراض‌آمیز حاضر نشد در جلسه معارفه علی‌محمد نوریان، سرپرست جدید دانشگاه آزاد شرکت کند.

در همین حال به تازگی نیز علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی،حجت‌‌الاسلام ابراهیم کلانتری از روحانیون محافظه‌کار را به عنوان معاون دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه منصوب کرد.

این رخدادها پس از آن رخ داده که ولایتی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه منصوب شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی تا زمان فوت در دی ماه سال گذشته، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد بود. ولایتی پس از فوت هاشمی از سوی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب به عنوان رئیس هیات امنای این دانشگاه منصوب شد.
شماری از تحلیل‌گران بر این باور هستند که تحولات اخیر دانشگاه آزاد می‌تواند به معنای «هاشمی‌زدایی» از این دانشگاه باشد.

ارزش مالی سرمایه های دانشگاه آزاد، حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود و در سرتاسر ایران و حتی در کوچک‌ترین شهرها شعبه دارد.

دیدگاه