معاون صمت فارس:‌ در تامین اقلام شب یلدا مشکلی نداریم

  • 17 آذر 1400 - 15:11
معاون صمت فارس:‌ در تامین اقلام شب یلدا مشکلی نداریم

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه در تامین اقلام مورد نیاز مردم در شب یلدا مشکلی نداریم، گفت: در روزهای پایانی آذرماه، نظارت بر عرضه کالاهای مرتبط با این شب از جمله آجیل و خشکبار، انار و هندوانه به صورت جدی دنبال خواهد شد.

مهدی حسنی، سه‌‎شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک بررسی و رصد نیز از وضعیت قیمت ها در سایر استان‌های کشور انجام داده‌ایم تا قیمت کالاهای مذکور بر اساس میانگین کشوری به دست مصرف کننده برسد.
وی ادامه داد: اکیپ‌های بازرسی هم‌اینک آماده هستند و هماهنگی لازم با مجموعه اتاق اصناف انجام شده و از توان ناظران مردمی و افتخاری و بسیج اصناف در جریان این نظارت‌ها استفاده خواهیم کرد.
او اظهار داشت: در بحث تامین کالاهای شب یلدا در استان مشکلی نداریم و در بحث قیمت نیز ممکن است با توجه به افزایش میزان تقاضا، شاهد یک نوسان محدود در قیمت‎ها باشیم.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در بحث نظارت بر قیمت‌ها، کنترل فاکتور خرید از مبادی عمده فروش و خرده فروش در دستور کار است و تاکید شد فاکتورهایی که به بازرسان ارائه می‌شود رسمی و دارای مُهر باشند.
حسنی بیان کرد: برای نظارت هرچه بیشتر و دقیق تر، به تمام شبکه‌های توزیع اطلاع رسانی کرده‌ایم و از توان ناظر مردمی و افتخاری و بسیج اصناف نیز در این نظارت استفاده می‌شود و در هر نقطه‌ای که کالا عرضه می‌شود ورود می‌کنیم و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
وی گفت: از کسبه انتظار است که کالاها و اقلام خود را از مکان‌های مطمئن و با پایین ترین قیمت تامین و از خرید کالا از واسطه خودداری کنند.
او افزود: از مردم هم تقاضا داریم که در خرید کالای مورد نیاز خود به مساله کیفیت دقت لازم را داشته باشند و از خرید کالای فاقد کیفیت بپرهیزند.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از شهروندان هم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق مراجعه حضوری معاونت بازرسی سازمان صمت استان و یا تماس با تلفن ۱۲۴ و ۳۲۳۴۰۰۰۰ اعلام کنند.

دیدگاه