تشدید نظارت‌ فرودگاهی در فارس؛ ورود از آفریقا ممنوع شد

  • 10 آذر 1400 - 15:21
تشدید نظارت‌ فرودگاهی در فارس؛ ورود از آفریقا ممنوع شد

مدیرکل فرودگاه‌های فارس از تشدید نظارت فرودگاهی در این استان و اعمال ممنوعیت ورود اتباع غیر ایرانی از ۸ کشور آفریقایی به فرودگاه‌ بین‌المللی شیراز خبر داد.

غلامرضا کریم آقائی با اشاره به شیوع گونه جدید و خطرناک کرونا در جنوب آفریقا گفت: ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیر ایرانی از مبادی هر کدام از کشورهای جنوب آفریقا به کشور تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های فارس، او افزود: بر اساس مکاتبه‌ای که وزارت بهداشت با سازمان هواپیمایی کشوری داشته است، ممنوعیت ورود مسافران از ۸ کشوری که عمدتاً در جنوب قاره آفریقا هستند به این سازمان ابلاغ شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس عنوان کرد: این کشورها شامل آفریقای جنوبی، موزامبیک، مالاوی، لسوتو، زیمبابوه، بوتسوانا، اسواتینی و نامیبی ا است.

کریم آقائی یادآور شد: از آنجایی که پرواز مستقیمی به کشورهای آفریقایی نداریم، بنابراین مسافرانی که به هر دلیل می‌خواهند با پروازهای غیر مستقیم به ایران سفر کنند و وارد کشور شوند، اگر خارجی باشند، قطعاً اگر از یکی از این ۸ کشور آفریقایی باشند، ورود آن‌ها ممنوع بوده و اجازه ورود ندارند.

او ادامه داد: اما اگر متقاضیان ورود به کشور از مرزهای هوایی از کشورهای مذکور، اتباع ایرانی باشند، در بدو ورود توسط بهداشت مرزی معاینه و رصد شده و الزاماً به مدت ۲ هفته قرنطینه خواهند شد.

کریم آقائی تأکید کرد: از این افراد در مدت دو هفته قرنطینه، ۳ بار تست پی سی آر گرفته می‌شود پس از گرفتن پاسخ منفی حق خروج از قرنطینه به آن‌ها داده خواهد شد.

دیدگاه